Yiğit Kirazcı: Oyuncu İçin ‘Zirve’ Yoktur!

DenizBank ve Türkiye Sinema Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) iş birliğinde hayata geçirilen 4. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması kapsamında gerçekleştirilen “Senaryo Sohbetleri” dün akşam keyifli bir bölüme daha sahne oldu. Yönetmen Bora Talat Oyacı’nın moderatörlüğünü yaptığı programın yirminci bölümünün konuğu “Oyuncu Gözüyle Senaryo” başlığı ile Yiğit Kirazcı’ydı.
 
Yiğit Kirazcı programın moderatörlüğünü yapan Bora Talat Oyacı’nın senaryo ve oyuncu ilişkisine dair sorularının yanı sıra takipçilerin program esnasında sosyal medyadan ve YouTube üzerinden sordukları soruları cevapladı. Ayrıca TÜRSAK Vakfı Instagram hesabından yapılan çekilişle programa canlı olarak bağlanan bir izleyici de Yiğit Kirazcı’ya “Sizin için zirve neresidir ve hayatınızın hangi noktasında kendinizi zirvede görürsünüz?” sorusuna “Bir oyuncu için hiçbir zaman zirve yoktur ve de olmamalıdır. Oyuncu ne kadar büyük bir şey başarsa dahi yılmadan çalışmaya devam etmelidir” cevabını verdi. 
 
Reklamcılıktan Oyunculuğa Giden Bir Serüven

Programın klasik açılış sorusu olan “Hikayen nasıl başladı?” sorusuna cevap veren Yiğit Kirazcı, babasının reklam şirketi olduğu için üniversitede reklam okuduğunu söyledi. Okulda bölümünü okurken bir yandan da modellik yaptığını ifade eden Kirazcı oyunculuğa giden süreci şu cümlelerle anlattı: “Üniversite 2’deyken izlediğim bir belgesel sonrası reklamcı olmayacağıma karar verdim ve kariyerimi başka bir yöne doğru çevirdim. Mezuniyetten sonra bir özel tiyatroya girdim ve orada asistanlık yaparak text çözümlemeleri yapıp kendimi geliştirdim. Oradan ayrıldıktan sonra da oyunculuğu başladım”.

“Her İşe Kendi Özünde Odaklanmaya Dikkat Ediyorum”

Programın moderatörü Bora Talat Oyacı’nın “Bir oyuncu olarak en dikkat ettiğin şeylerden biri nedir?” sorusuna “Her işe kendi özünde odaklanmaya dikkat ediyorum” cevabını veren Yiğit Kirazcı sözlerini şöyle sürdürdü: “Karakteri oynamadan önce düz bir şekilde oynamak yerine ‘Bu adam bunu neden bu şekilde yapıyor?’ diye de düşünerek hazırlanıp rolümü o mantıkla icra ediyorum”. Herhangi bir oyuncunun yer aldığı dizi projesine olan ilgisi ve sevgisinin dizinin uzun soluklu olmasıyla oyuncuya da faydası olduğunu belirten Kirazcı, dizinin belli bir bölüm sayısından sonra o oyuncunun artık oynadığı her sahnede o karakteri yaşadığını ve onunla birlikte soluk aldığını ifade etti. 
 
“Rolün Anlatımı Daha Önemlidir”

Bir oyuncunun ekranda kalma süresinin ne derece önemli olduğu konusuna dair de görüşlerini paylaşan Yiğit Kirazcı, bir oyuncunun ekranda kalma süresinin uzun veya kısa olmasından ziyade o senaryodaki anlatımın etkinliğinin önemli olduğunun altını çizdi. “Oyuncu çok uzun süre de rol alabilir fakat kendini gösterecek önemli bir sahnesi olmaz. Tam aksine tek bir sahnede çok kısa bir süre de rol alabilir ama orada seyirciyi oldukça etkileyebilecek bir rol yapabilir” diyerek önemli olanın seyirciye aktarılan duygu olduğunu söyledi.         
 
Senaryo Sohbetleri’nde Bir Sonraki Konuk Hayal Köseoğlu!

Yönetmen Bora Talat Oyacı’nın moderatörlüğünü yaptığı ve TÜRSAK Vakfı’nın YouTube kanalında sinemaseverler ile buluşacak “Senaryo Sohbetleri”nin 17 Haziran Çarşamba günkü konuğu Hayal Köseoğlu, 20 Haziran Cumartesi günkü konuğu Meriç Acemi ve 24 Haziran Çarşamba günkü konuğu ise Demet Akbağ… Yayınlar TÜRSAK Vakfı’nın YouTube kanalından canlı olarak takip edilebilecek ve izleyiciler konuklara sorularını yayın esnasında yöneltebilecek. Canlı yayınları kaçıran sinemaseverler ise programa ait önceki bölümlere TÜRSAK Vakfı’nın YouTube kanalından erişebilirler.  

Ağustos 2010’da yayın hayatına başlayan aylık sinema dergisi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir