Top Gun Maverick, bugün vizyona giriyor. İşte filmin prodüksiyon aşamasında bağlı kalınan kurallar.
KURAL #1
BİLGİSAYARDA YARATILMIŞ GÖRÜNTÜ YOK
Miles Teller, baş rol oyuncusunun tartışmasız tek talebini şöyle anlatıyor “Tom, bu devam filmini yapması için tek şartın bilgisayarda yaratılmış hiçbir görüntü olmaması olduğunu söyledi. Neyse ki Top Gun Maverick’in yönetmeni Joseph Kosinski de aynı şekilde düşünmüş. “Bu filmi yaparken ilk ilkelerden biri buydu. Tom’un hayatı boyunca başka film yapmaya ihtiyacı yok. Sadece yapılması için bir sebep olduğuna gerçekten inandığı bir filmi yapar.” O sebep mi? Geçen sefer yapamadığı tek şeyi yapabilmek: gerçekten çekmek. Yapımcı Jerry Bruckheimer, bilgisayarda görüntü yaratmadan çekmek için “Havacılığa bir aşk mektubu” diyor. “Top Gun pilotunun gerçekte nasıl olduğunu size göstereceğiz. Böyle bir havacılık filmi daha önce yapılmadı.”
KURAL #2
KOD ADLARI HAK EDİLİR
Ekip, çekimler başlamadan Nevada’da gerçek bir TOPGUN tesisini ziyaret etmiş. Kendileriyle lokasyonda birlikte uçacak olan Donanma pilotlarıyla yüz yüze görüşmüş. Nasıl konuştuklarını, nasıl hareket ettiklerini görmek ve ünlü geleneklerinden bazılarına içeriden bakmak istemişler. Ekibin keşifleri arasında en önemlisi mi? Kod adları seçilmez, uçuş arkadaşların tarafından verilir. Yine de kod adları onların fikri olmasa bile onlara uygun yaşamayacakları demek değilmiş. Örneğin Payback rolü için Jay Ellis, borç para alıp geri ödemeyi unuttuğu Los Angeles’taki ilk günlerine bakmış. Bu arada Monica Barbaro, kendi adını O Kulüp’teki çok yoğun bir geceden sonra ertesi sabah akşamdan kalma uyanıp “alevlerden yükselen anka kuşu” dediğinde kazanmış.
KURAL #3
EN İYİSİNDEN ÖĞREN
Top Gun Maverick’de kamera önünde Tom Cruise’un Pete ‘Maverick’ Mitchell karakteri, altı genç pilota halatları gösteriyor. Filmde söylendiği gibi “Eğitmeniniz bu programdan çıkanların en iyilerinden biri. Kahramanlıkları efsane. Size öğretecekleri ölümle hayat arasındaki ayrımı sağlayabilir.” Kamera arkasında ise göre yine aynıymış. Cruise, oyunculara bildiği her şeyi öğretmiş. Yeni elemanlara, ilk Top Gun’da sahip olmayı dilediği havacılık eğitimini veren Cruise, hepsine irtifada ve 8 G’de ne yapacaklarını öğretmek için kendi Uçuş Okulu’nu kurmuş. Havacılık koordinatörü Kevin LaRosa ile çalışan Cruise, ayrıca ödevlerini puanlamış, eğitimdeki her pilotun değerlendirmesini her hafta yapmış ve detaylı şahsi geribildirimler vermiş.
KURAL #4
MONTAJLAR SONSUZA DEK KALIR
Bir Top Gun filmi plajda geçen bir spor sahnesi olmadan Top Gun filmi olur mu? Bu filmin yapımcıları da öyle düşünmüş. Bu yüzden ilk filmdeki voleybol sahnesine gönderme olarak bunda da bir Amerikan Futbolu sahnesi var. Ve çıtayı yükseltiyor. Çekimlerden önce Glen Powell, Instagrama “Montajlar Sonsuza Dek Kalır” diyerek bir fotoğraf koymuş. Oyuncuları spor salonuna göndermiş. Lewis Pullman şöyle anlatıyor; “İlk filmde voleybol sahnesi son derece ikonik. Parlak kaslı zafer alanı. Onu zirvede bırakıp kendimizinkini yapmalıydık. İlkemiz şuydu; “Montaj Sonsuza Dek Kalır.” Glen, ‘Bu sahne meme olacak. Gif olacak. Her yerde olacak. Unutmayın.” Dedi. Ben de “Yok artık. Bu sefer baskı çok fazla” dedim.
KURAL #5
BELİRGİNLİK ANAHTAR
Joseph Kosinski, Tom Cruise’a Top Gun Maverick için vizyonunu sunmak üzere Jerry Bruckheimer’la birlikte Paris’e gittiğinde iki kozu varmış. Biri Rooster, Goose’un oğlunun geri dönüşü. Diğeri mi? Kosinski şunları söylüyor; “İlk Top Gun’da olmayan, gerçekten bir savaş pilotu olma deneyimini yakalayacak teknolojinin olduğunu düşündüm. Oyuncularla birlikte jetlerin içine giremiyorlardı. Bunu yapabileceğimizi düşündüm. Sanırım Tom da aynı şeyi düşündü. ‘Gerçeğini çekebileceğimiz her şeyi gerçek çekelim’ dedi.” İşe yaramış. Kosinski’nin gerçek Donanma pilotlarıyla, çığır açan altı kameralı sistemin kombinasyonunu içeren sunumundan sonra Cruise filmle ilgili şu kadarını söylemiş. “Bu filmi yapıyoruz. O kadar.”