36. İstanbul Film Festivali kapsamında İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA)’nın destekleriyle bu yıl 12. kez düzenlenen Köprüde Buluşmalar 7 – 11 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirildi. Köprüde Buluşmalar atölyelerinin ardından ödül ve fon desteği alan proje ve filmler 11 Nisan Salı akşamı Fransız Kültür Merkezi ev sahipliğinde gerçekleştirilen resepsiyonla duyuruldu.
Türkiye’den 9 kurmaca, 1 belgesel uzun metraj ve komşu ülkelerden 4 kurmaca uzun metraj film projesiyle post-prodüksiyonuna devam eden Türkiye’den 4 ve komşu ülkelerden 2 uzun metraj filmin sunumları atölyelerde yapıldı. Köprüde Buluşmalar atölyelerine seçilen proje ekipleri, sinemacılarla buluşmak amacıyla gelen 72 uluslararası sinema profesyoneliyle yaklaşık 200 toplantı yaptı.
Film Geliştirme Atölyesi’nde yapılan sunumların ardından Maria Drandaki (Homemade Films), Matthieu Darras (Torino Film Lab), Rémi Burah (Arte France), Riina Sildos (Amrion), Zsuzsi Bankuti’den (The Match Factory) oluşan uluslararası jüri atölyede ödül alan projeleri belirledi.
Köprüde Buluşmalar Ödül resepsiyonu İstanbul Film Festivali Direktörü Kerem Ayan, Köprüde Buluşmalar Yöneticisi Gülin Üstün’ün ve İstanbul Kalkınma Ajansı Uzmanı Yasemen Özlem Mailoğlu’nun konuşmalarıyla başladı.
Film Geliştirme Atölyesi ve Komşular Platformu Ödülleri Açıklandı
Kar ve Ayı’nın yönetmeni Selcen Ergun ve yapımcısı Zeki Peynirci 30.000 TL değerindeki Köprüde Buluşmalar Destek Ödülü’nü Köprüde Buluşmalar Yöneticisi Gülin Üstün’den aldı.
Köprüde Buluşmalar Film Geliştirme Atölyesi kapsamında hem Türkiye’den hem de komşu ülkelerden projeleri kapsayan 8000 Avro CNC Ödülü; The Translator projesinin yönetmeni Rana Kazkaz’a ve yapımcısı Nicolas Leprêtre’e Türkiye Fransız Kültür Merkezi Yöneticisi Eric Soulier tarafından verildi. Melodika Ses Ödülü, Uzaydan; Gelen Prens: Zeki Müren projesinin yönetmeni Beyza Boyacıoğlu’na ve yapımcısı Selin Murat’a Melodika Genel Müdürü Didem Oğuz tarafından verildi.
18+ projesinin yönetmeni Ceylan Özgün Özçelik ve yapımcısı Armağan Lale GeniusPark Görsel Efekt Ödülü’nü Sema Şahin’den aldı. Şeytan Tırnağı adlı projenin yönetmeni Ali Özgür Baltaoğlu’na ve yapımcısı Çağdaş Öztürk’e, 4 aşamalı Akdeniz Film Enstitüsü (MFI) Senaryo Atölyesi Ödülü verildi. Bu yıl ilk kez verilecek Transilvania Pitch Stop Ödülü yapımcı Konstantinos Kontovrakis tarafından Kar ve Ayı projesinin yapımcısı Zeki Peynirci ve yönetmeni Selcen Ergun’a verildi.
Köprüde Buluşmalar Film Geliştirme Atölyesi Jüri Özel Ödülü ise Bir Nefes Daha projesinin yönetmeni Nisan Dağ ve yapımcıları Müge Özen, Jessica Caldwell ve Yağmur Ünal’a takdim edildi.
Filmin online (reconforming) ve color grading işlemlerini kapsayan komşu ülkelerden projelere yönelik Digiflame Ödülü bu yıl ilk kez verildi. Digiflame Ödülü’nü Yaşar projesinin yönetmeni Elvin Adıgozel ve yapımcısı Teymur Hajıyev aldı.
Work in Progress Ödülleri
Work in Progress’e katılan filmlerin kaba kurgularını izlemesinin ardından Hédi Zardi (Luxbox), Konstantina Stavrianou (Graal) ve Lorenzo Esposito (Locarno Film Festival)’den oluşan uluslararası jüri ödül alacak filmleri belirledi.
Work in Progress sonunda ulsulararası jüri tarafından belirlenen filmlere, dağıtım garantisi imkanı sağlayan Başka Sinema Ödülü, bu yıl ilk defa verilen renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini kapsayan Color Up Post-prodüksiyon Ödülü, Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü ve Paz Dijital İletişim Ödülü sahiplerini buldu.
Filmin renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini kapsayan Color Up Ödülü ve Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü Meteorlar filminin yönetmeni ve yapımcısı Gürcan Keltek’e Color Up’ın kurucusu Cenk Erol ve Daire Creative’in eş kurucusu Arda Aktaş tarafından takdim edildi.
Kazanan filme dağıtım garantisi, dağıtımcı payı almadan gösterim imkanı ve dağıtım sırasında tanıtım desteği veren Başka Sinema Ödülü’nü ve Paz Dijital İletişim Ödülü’nü Cano filminin yönetmeni Mehmet Salih Demir ve yapımcısı Çekdar Erkıran Başka Sinema Direktörü Azize Tan’dan ve Paz Film Ajansı Kurucusu İmre Tezel aldı.
Sinema Konuşmaları ve Gösterimler
Köprüde Buluşmalar programında bu yıl 11 sinema konuşması, 3 gösterim ve 3 yapım hikayesi yer aldı.
Sinema Konuşmları’nın ilk gününde her geçen gün daha çok popülerlik kazanan dizilerin digital dönüşümleri üzerine sohbetler gerçekleştirildi. BluTV Genel Müdürü Doğan Yalçın ve PuhuTV Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Heni Hazbay katılımıyla episodik hikâye anlatma yöntemi, değişen izleyici profili ve yeni mecraların bugünü ile geleceği üzerine konuşuldu. BluTV yapımı Masum dizisinin ilk bölümünün gösteriminin ardından senarist Berkun Oya, yönetmen Seren Yüce ve BluTV İçerik Yöneticisi Sarp Kalfaoğlu’nun katılımıyla dizinin yapım hikâyesi incelendi. Ardından PuhuTV yapımı Fi dizisinin ilk bölümü gösterimi sonrasında senarist Nükhet Bıçakçı, yapımcı Pelin Diştaş Yaşaroğlu (Ay Yapım), idari yapımcı Tolga Afşin Kaya ve PuhuTV Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Heni Hazbay’ın katılımıyla dizinin yapım hikayesi irdelendi.
Sinema Konuşmaları’nın ikinci günü, senaryo yazım aşamasında başlayan bir çalışma olan film tanıtım sürecinin planlanması ve yürütülmesindeki yeni ve yaratıcı yolların konuşulduğu Ayrılmaz İkili: Dağıtım ve Pazarlama ile başladı. Prömiyerini 72. Venedik Film Festivali’nde yapan Abluka filminin gösterimi sonrasında Fikirden Perdeye: Abluka başlığı altında filmin yönetmeni Emin Alper ve yapımcısı Enis Köstepen’in katılımlarıyla filmin yapım hikayesi incelendi.
VR: Yeni Bir Anlatım Yöntemi, Yeni Sorular konuşmasında Time Looper kurucusu Alper Özyurtlar, yönetmen Beyza Boyacıoğlu, Bir Film’den yapımcı Cihan Aslı Filiz ve kurucu ortak Turhan Yiğitbaşı, Solis Film’den yapımcı Müge Özen moderatörlüğünde VR teknolojisinin ve içerik üretim sürecinin etik boyutunu tartışıldı. Carlos Hagerman’ın Belgeselde Sosyal Temalar: Tereciye Tere Satmak ya da İzleyici Gibi Düşünmek konuşmasında belgesel anlatımının izleyiciye ve hedefe ulaşması için hikâyenin kendisi kadar nasıl önemli bir hale geldiğini anlattı. Günün son konuşmasında ise Arap film endüstrisinin iki ana direği olan MAD Solutions ve Arap Film Merkezi, Mad Solutions’un kurucusu Alaa Karkouti tarafından tanıtıldı.
Her yıl düzenlenen Fonlarla ve Marketlerle Tanışın ve Eğitim Programları ve Festivallerle Tanışın oturumları bu yıl 10 Nisan Cuma günü gerçekleştirildi. Nitelikli uluslararası film festivalleri, fonlar, marketlerinin ve eğitim programlarının temsilcileri başvuru şartları ve finansman olanakları üzerine bilgileri katılımcılarla paylaştı. Aynı gün Albüm filminin ortak yapımcıları ARTE Fransa’nın Genel Müdür Yardımcısı Remi Burah ve yapımcı Cedomir Kolar ile film prodüksiyonundaki temel finans yöntemlerinden olan televizyon kanallarıyla ortak yapım olanakları üzerine bir konuşma gerçekleştirdi. İzleyiciyle İlk Buluşma: Fragman başlıklı günün son konuşmasında ise yönetmen ve kurgucu Benjamin Mirguet, Paz Film Ajansı’nın kurucusu İmre Tezel, Dijital Pazarlama Uzmanı Nihan Katipoğlu ve Osman Bayraktaroğlu iyi ve filme uygun fragman yapımı üzerine tartıştılar.
Aynalı Geçit’te gerçekleşen Sinema Konuşmaları’nın son gününde ise Türkiye’deki ve yurtdışındaki dağıtım modelleri ve festival stratejileri tartışıldığı İzleyici Nerede? konuşmada dünya satış şirketi Picture Tree’nin Genel Müdürü Andreas Rothbauer ve Başka Sinema’nın direktörü Azize Tan’ın katılımıyla yapıldı. Sinemacının Post-Prodüksiyon Rehberi konuşmasında ise kurgucu Çiçek Kahraman, colorist Cenk Erol, kurgucu Ali Aga, yapımcı Nadir Öperli ve Melodika’nın eş kurucusu Taylan Oğuz’un çekimlerin ardından filmin yeniden tasarlandığı post-prodüksiyon sürecine odaklanarak kurgu, renk ve ses aşamaları üzerine konuştu.