Güney Kore Seyircisi Umut Verdi

Güney Kore sinemaları yeniden açıldı. Elbette her şeyin normale dönmesi biraz uzak ama halkın ilgisi başlangıç için umut vaat edici. Hafta sonu boyunca, ülke çapındaki gişe geçen yıla göre yüzde 10 oranında bir seyirciyi salonlara çekmeyi başardı. Bu rakamlar, başlangıç için olumlu bulundu ve yaz sonunda kadar normal dönüş beklentisini yükseltti.

Hollywood’un yapımcıları ve yerel dağıtıcıları, ülkede Koronavirüsün pandemisi başladığından beri yüksek profilli filmleri doğal olarak gösterime sokmuyorlar ve birkaç aylık süreçte de bu çoğu film için mümkün gözükmüyor. Bunun yerine, eski filmlerin yeniden gösterimi ve küçük ya da orta ölçekli yabancı filmlerin vizyonu tercih ediliyor. Kore sinemalarında da durum böyleydi ve hafta sonu gişesinin ilk on listesinde tek bir Kore filmi yer almadı.

Gişeye göre, Amerikan müzikal draması “The Greatest Showman”ın yeniden gösterimi perşembe günü yeniden açıldı ve beş günde 205.600 dolar hasılat elde etti. İlk onda yer alan diğer yeniden yayınlar arasında 2018’in aksiyon komedisi “The Hitman’s Bodyguard”, Makoto Shinkai’nin Japonca filmi “Weathering with You” ve Çinli yönetmen Chen Kaige’in tarihi draması “Farewell My Concubine” yer alıyor. Küresel akış platformu Netflix’te (Kore ve Tayvan dışında) yayınlanan “Platform”ise 13 Mayıs’ta bir teatral sürüm aldı ve iki hafta sonunda 387.000 dolar kazanmayı başardı.

Hafta sonu yeni gelen filmler arasında Fransız filmi “La Belle Epoque”, Amerikan savaş draması “The Last Full Measure” bulunuyordu. Filmler, sırasıyla üçüncü ve sekizinci sıradan açılış yaptı. Mayıs gezileri için planlanan Sony ve Kidari Entertainment’ın “Innocence” ve Acemaker Movieworks’ün “Intruder” filmleri de dahil olmak üzere birkaç yerel ana akım filmi de haziran başında vizyona girecek.

(Beyazperde)

Ağustos 2010’da yayın hayatına başlayan aylık sinema dergisi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir