Bu sonbaharda herkesin sevgilisi, süt sever, maceracı, korkusuz kedi geri dönüyor.
DreamWorks Animation 10 yıldan uzun bir süredir ilk kez Şrek evreninde yeni bir macera sunuyor. Cesur kanun kaçağı Çizmeli Kedi, tehlike tutkusunun ve güvenliği ihmal etmesinin zarar verdiğini keşfediyor. Çizmeli Kedi, hesabını şaşırsa da dokuz canından sekizini kullanmıştır. O canlarını geri almak için bugüne kadarki en büyük macerasına çıkıyor.
Akademi® ödülü adayı Antonio Banderas, kötülüğüyle nam salmış, efsanevi Dilek Yıldızı’nı bulmak ve kaybettiği canlarını geri almak için Kara Orman’a doğru destansı bir maceraya çıkan Çizmeli Kedi’yi yeniden seslendiriyor. Ancak sadece tek bir canı kalan Çizmeli Kedi’nin boyun eğmesi, eski ortağı ve düşmanı olan çekici Yumuşakpati Kitty’den (Oscar® adayı Salma Hayek Pinault) yardım istemesi gerekecektir.
Çizmeli Kedi ve Kitty, maceralarında, yanlış olduğunu bile bile, sinirli, geveze ve bıkıp usanmadan neşeli köpek Perro’dan (Harvey Guillén, Aylak Vampirler) yardım alacaklar. Kahraman üçlü birlikte Altın Kız (Oscar® adayı Florence Pugh, Black Widow) ve Anne Ayı (Oscar® adayı OLIVIA COLMAN), Baba Ayı (RAY WINSTONE, Black Widow) ve Bebek Ayı’dan (SAMSON KAYO, Kesik) oluşan Üç Ayı Suç Ailesi’nden, “Koca” Jack Horner’dan (Emmy ödüllü John Mulaney, Big Mouth) ve Çizmeli Kedi’yi hedef alan, dehşet saçan kelle avcısı Büyük Koca Kurt’tan (Wagner Moura, Narcos) bir adım önde gitmek zorunda kalacaklar.
Çizmeli Kedi: Son Dilek’in yıldızlarla dolu komedi kadrosunda Emmy adayı Anthony Mendez (Jane the Virgin) Çizmeli Kedi’nin doktoru rolünde ve Tony adayı Da’Vine Joy Randolph (Troller Dünya Turu) Mama Luna rolünde yer alıyor.
2011 yılının Akademi® ödülü adayı, gişe rekortmeninin uzun zamandır beklenen devam filmi Son Dilek’in yönetmeni Joel Crawford, yapımcısı Mark Swift ve DreamWorks Animation’ın hit filmi Crood’lar: Yeni Bir Çağ’ın arkasındaki yaratıcı ekip. Ortak yönetmen Januel P. Mercado (Hikaye Başkanı Crood’lar Yeni Bir Çağ). Filmin idari yapımcısı Andrew Adamson ve Illumination’ın kurucusu ve CEO’su Chris Meledandri. Filmin müziği Heitor Pereira (Minyonlar Gru’nun Yükselişi).
Çizmeli Kedi karakteri ilk olarak 2004 yılında Oscar® adayı olan Şrek 2 filminde yer almış ve tüm dünyada hemen sahne çalan bir fenomen olmuştur. Daha sonra iki Şrek devam filminde ve solo filmi ile çeşitli DreamWorks Animation videolarında ve TV dizilerinde yer almıştır. Şrek ve Çizmeli Kedi filmleri, tüm dünyada toplamda 3,5 milyar dolar hasılat yapmıştır.
HİKAYE
Çizmeliyi Kedi’yi son gördüğümüzde 2011’de film yıldızı olarak ilk çıkışındaydı. Dünyayı kurtarma yeteneğiyle övünüyor ve bunun pohpohlanması gerektiğini söylüyordu. 11 yıl sonra onu sekizinci ölümünden küstahça uyanıp sadece tek bir canı kaldığını fark ederken buluyoruz. Uçarı kedi bir anda tılsımını ve onunla birlikte kendisini Çizmeli Kedi yapan şeyi kaybedip kaybetmediğini merak etmektedir. Dreamworks Animation müdürü Margie Cohn şunları söylüyor; “Karakter için büyük bir başlangıç noktası çünkü Çizmeli Kedi çok dramatik. Tehlike karşısında gülen efsanevi bir maceraperest olamıyorsa Çizmeli Kedi kimdir? Şimdi korkuyu ilk kez hissettiği için tılsımını geri almak üzere o zayıflığın üstesinden gelebilecek mi?”
DreamWorks Animation ekibi için bu yeni bölümün, Şrek’in uzun süredir devamını onurlandırması ve hikayenin Çizmeli Kedi’nin karşılaştığı sihirli yaratıkların hepsini tamamen bağımsız bir şekilde ele alması önemliymiş. Hepsi Çizmeli Kedi’nin eşit oranda heyecanlı, komik, dramatik ve mükemmel olması gerektiği konusunda hemfikirlermiş. Ekibe stüdyonun 2020 hit filmi Crood’lar yeni Çağ ile katılan yönetmen Joel Crawford ve yapımcı Mark Swift olmuş. Cohn şunları söylüyor; “Joel ve Mark’ı seçtik çünkü enerjik ve neşeli bir film yapacaklarını biliyorduk. İzleyicinin karakterle ilgili sevdiği her şeyi beyaz perdeye yansıtırken bu sevilen seri için yeni bir dönem başlatabilirlerdi. Çok sinematik olan sahneler yaptılar ve Son Dilek’e Şrek serisinin mizah havasını getirdiler. Taklit veya konunun duygusallığını öne çıkarmadan. Ele alınacak, aralarında ilişki kurulacak ve tatmin edici bir sonuç getirilecek çok sayıda karakter ve hikaye vardı. Joel ve Mark bunu yapacak mükemmel hikayecilerdi.”
Çizmeli, Dilek Yıldızı’nı bulmak ve kayıp canlarını geri kazanmak için maceraya atılırken kendisini Yıldızı kendileri için isteyen bir dizi kötüyle karşılaşır. Crawford ve Swift, hikayenin çatısı için 1996 yılındaki Sergio Leone klasiğinden ilham almış. “Bu filmin İyi, Kötü ve Çirkin versiyonunu sunduk. Aynı altın küpünün peşinde olan farklı, acımasız suçlular var. Hayatlarını sonsuza dek değiştireceğini düşündükleri aynı dileğin peşinden giden dört farklı kişiyle Western tarzını korumak istedik. Bu da filme bir üstünlük sağladı.”
Bu film, Çizmeli Kedi’nin cesaretinden beklendiği gibi seriyi bilinmeyen bir alana götürüyor. “Bu bölümde bazı denemeler yaptık. Grimm masallarını hatırlatan bazı karanlık unsurlar var. Ama hikayeyi mizahla anlatmak hayranların Çizmeli Kedi’de hep sevdiği şeyleri tatmin etmemizi ve cesur dünyasını yeni izleyicilere tanıtmamızı sağladı.”
Çizmeli Kedi, daha önce hiç karşılaşmadığı bir dönüm noktasında olan bir maceraperest ve sonunda kim olduğunu ve nasıl yaşadığını yeniden düşünmesine yol açıyor. Crawford şunları söylüyor; “Bu filmin genel havası kesinlikle eğlenceli ve neşe dolu ama bu eğlenceyi yaşamadan önce çöküşleri de deneyimlemeniz gerekiyor. Çizmeli Kedi, görünüşte en iyi yıllarının geride kalmış olabileceğini düşünerek korkular yaşıyor. Ama derinde hayatı ve yaşadığımız muhteşem deneyimlerimizi kutlamayı konu alıyor.”
Rüya Takımı Kurmak
Çizmeli Kedi için yeni Bir Çağ
Son Dilek’in ortak yönetmeni ve Crood’lar Yeni Bir Çağ’ın Hikaye Sorumlusu olan Januel Mercado, yönetmen Joel Crawford’ı on yıldan uzun bir süredir tanıyormuş ve birlikte çalışmış. Crawford şunları söylüyor; “Aramızda bir dil var. İkimiz de DreamWorks’te resimli taslak sanatçıları olarak çalışmaya başladık ve ilk olarak Kung Fu Panda 2’de çalıştık. Januel, Hikaye Sorumlusu olarak müthişti ve Crood’lar Yeni Bir Çağ’da bu görevde daha da başarılı oldu. Onu Son Dilek’te ortak yönetmen ve ortağım olarak istediğimi biliyordum.”
Ayrıca Son Dilek’te, daha önce Crood’lar yeni Bir Çağ’da birlikte çalışmış çok sayıda üst düzey yaratıcı da yer alıyor. Crawford, Swift ve Mercado’ya katılan yaratıcı ekipte Yeni Bir Çağ’ın editörü Jim Ryan, Yeni Bir Çağ’ın hikaye sanatçısı olan ve Son Dilek’te Hikaye Sorumlusu olan Heidi Jo Gilbert, Yeni Bir Çağ’da yazar olan ve Son Dilek’te senaryo yazarlıdan biri olan Paul Fisher yer alıyor. Bu altı yaratıcı, bu hikayeyi nasıl anlatacakları konusunu çözmek için birlikte çok vakit geçirmişler. Swift şunları söylüyor; “Son iki yıldır hep bir aradaydık. Her sahneyi oturup düşündük. Paul gidip yazıyor, geliyor ve yeniden bir araya geliyorduk. Her sahne için tek tek çalışmamız gerekti ve hızla hikayeye yerleştirdik. Biim için başarılı oldu. O ritmi yakaladık.”
Son Dilek, görsel olarak yeni bir çığır açıyor ve animasyon filmlerin tarzını yukarı taşıyor. Yeni Bir Çağ’da görev alan yapım tasarımcı Nate Wragg, filmin etkisine zarar vermeden dengeli bir elle çizilmiş duygusu katmış. Swift şunları söylüyor; “Bu, Şrek dünyası karakterleri için yeni bir görünüm. Bu karakterlere bir tabloda, illüstrasyonlu bir masal kitabında yer vermeye eş değer gibi düşündük. Çizmeli Kedi bir masal. O yüzden onu ait olduğu dünyaya koyalım. Resmedilmiş, illüstrasyon tarzıyla. Tüm canlı ve kesin detayları CG animasyonla ilişkilendirdik ama uzaktan her şey solarak fırça darbelerine dönüşüyor.” Son Dilek ekibi aynı zamanda bu filmden Şrek evrenine de ustaca bir yol açmak istemişler. Yani izleyiciler birkaç Şrek sürprizi görmeyi de bekleyebilirler.
Sonuç; mizah, duygu, macera ve güzellikle dolu bir film olmuş. Crawford şunları söylüyor; “Bu film, mizah, dram ve korku dolu son derece eğlenceli bir yolculuk olmak üzere tasarlandı. Denge bu oldu. Büyük bir aksiyon macera komedisi ama yine de insanların bize bahşedilen tek hayatı takdir etmek için Çizmeli Kedinin yolculuğunu hissetmelerini istedik. Umarım herkes çok güler, belki biraz aplar ve sonunda Çizmeli Kedi için bir kez daha neşelenirler! İzleyiciler bu filmden hayat dolu çıkarlarsa muhteşem olur!”
Mercado için Son Dilek, Crawford’la uzun yıllar çalıştıktan sonra adeta bir dileğin yerine gelmesi gibiymiş. Mercado şunları söylüyor; “Joel ve ben arkadaş ve meslektaş olarak çok işimiz ve hayatımız için konusunda yeniden keşfetmeyi konu alan bir filmde birlikte çalışmak kaderdi. İkimiz de yaratıcı dünyada bir kariyere sahip olmanın iniş çıkışları olduğunu biliyoruz ve Çizmeli Kedi’ye azim ve motivasyon vermemiz karakteri tamamladı. Karakterde ikimizde de çok fazla özellik var ve umarım izleyiciler, bu güzel filmi izlediğindetüm ekibimizin adanmışlığını, motivasyonunu ve dayanıklılığını hissederler.”
KARAKTERLER
Çizmeli Kedi Son Dilek’te olağanüstü bir kast var ama yapımcının performansları konusunda beklentileri yüksek olsa da oyuncular beklentilerin çok üzerindeymiş. “’İyi, Kötü ve Çirkin’ öncülüyle ve inanılmaz yetenekli ses kastıyla çok eğleneceğimizi biliyorduk. Ama bu filmi yeni duygusal düzeylere çıkarmak için beklentileri ne kadar çok aşacaklarını bilmiyorduk. Hikayenin detayları üzerinde çalışmaya başladığımızda her oyuncuyla bir araya geldik ve hikayenin üzerinden geçtik. Sürece güçlü ve kişisel temalar getirebilme yetenekleri ve memnuniyet ve minnettarlık temalarının hikayenin en üstüne çıkması karşısında çok şaşırdık.
Çizmeli Kedi
Antonio Banderas
Kimilerine göre bir kahraman, kimilerine göre bir haydut… Ama herkes bu maceracı kedinin bir tarzı olduğunu biliyor. İkonik (ve çok güzel pençeli) çizmeleriyle ünlü olan Çizmeli Kedi, yetenekli bir kılıç ustası, çekici, korkusuz, kararlı ve çok iyi bir dansçı.
Çizmeli Kedi, tüm canlarını tüketmiş bir efsane. Şehirden şehre, partiden partiye geziyor. Gittiği her yerde neşe kaynağı oluyor. Ama tıpkı her gece konser veren ve formunda olan bir rock yıldızı gibi her gece oteline yalnız dönüyor, yatağına yatıyor ve çevresinde kimse olmuyor. Çizmeli Kedi’nin hikayesi bu. Kimseyi içeri almıyor. Yolculuk boyunca bu tercihini sorgulamaya başlıyor.
Antonio Banderas, neredeyse yirmi yıldır Çizmeli Kedi’yle birlikte yaşıyor (ve canlandırıyor) ve dünyanın her yerinde karakterin etkisini bizzat görmüş. Banderas şunları söylüyor; “Tüm dünyadan insanlarla röportajlar yaptım ve ‘Vay canına. Bu kişi Şrek 2’yi izlediğinde yedi, sekiz yaşındaydı. Şimdi benimle yıllar önce gördükleri bu karakter hakkında röportaj yapıyorlar ve 28, 29 yaşındalar. O genç insanların, hayatlarında bu kadar güçlü bir etkisi olan bu karakterle büyümüş olmaları çok güzel. Çizmeli Kedi’yi alıp ait olduğu yerde, beyaz perdeye geri getirmenin zamanı gelmiş gibi görünüyor.”
Çizmeli Kedi’yi oldukça ağır sorunlarla uğraşırken buluyoruz. Banderas, Çizmeli Kedi karakterinin gelişimiyle ve hikayesiyle bağ kurmuş. Şunları söylüyor; “Bu unutulmaz kahramanı seslendirmeye geri dönmek dikkat çekici bir deneyim oldu. Yıllardır haber almadığım, çok sevdiğim, zeki bir arkadaşımı ziyaret etmek gibiydi. İkimizin de bıyıkları ağarmıştı ve artık eskisi gibi atılgan, genç oyuncular değiliz. Ama artık daha bilge, daha iç gözlemciyiz (umarım!). Tabii ki Çizmeli Kedi’nin bu 2022 versiyonunun yapacak çok fazla işi var.”
Ama Çizmeli Kedi’nin özü hiç değişmemiş. “Çizmeli Kedi’yi oynamak konusunda en sevdiğim güçlü bir onur ve sadakat duygusuna sahip olması ve aynı zamanda her yaştan izleyicilere kendini sevdiren yaramaz ve komik bir yanının olması. Bu karakterle ilgili sevdiğim bir şey de kahraman olması ve aksanı olması. Ya kötü adamlar? Onlar da bu yok. Muhteşem bir şekilde yorumlanıyor.”
Banderas, animatörlerin kayıtlarda kendilerine verdiklerinden yakaladıkları küçük ifadelere ve ustalığa hayran olmuş. Şunları söylüyor; “Süreçte ilerlerken her seferinde daha ilginçleşen bir pin pon oyunu gibiydi. Bu muhteşem animatörlerin yakaladığı bu karakterlerin taşıdığı gerçek oyunculuk detayları. Farklı bir seviyeye geçiyor çünkü kendileri de olağanüstü oyuncular.”
Yönetmen Joel Crawford, Banderas’ın bu karaktere ve filme duyduğu özgün hevese hayran kalmış. Şunları söylüyor; “Her kayıtta Çizmeli Kedi’nin yolculuğunu ne kadar sevdiğinden ve izleyicinin korkusuz, daha karmaşık bir karakter göreceğinden bahsediyordu. Antonio, bu ince ayrıntılarla bağ kurabilmeye doğru yöneldi. Bu filmin mesajını çok sevdi. Çocukların son birkaç yıldır her yerde bu kadar çok korkuyla ve endişeyle başa çıkmak zorunda kaldıklarından, bu filmin hayatın bu sert gerçeklerini görmezden gelmesini göz ardı etmemenin ne kadar değerli olduğundan bahsettik. Bunları benimseyerek hayatın ne kadar özel olduğunu anlıyorsunuz ve bundan keyif alıyorsunuz.”
Crawford ayrıca Banderas’ın mizahta ayrıntıları bulma konusundaki ustalığını da takdir etmiş. “Antonio bu karakterler benden çok daha uzun bir süredir yaşamıştı. Bu yüzden kayıt yaptığımızda Januel Mercado’nun ve benim Antonio’ya hangi sahne olacağını anlaması için yeterli içeriği vermemiz gerekti. Sahneye giriyor başarıyor ve bizi şaşırtıyor. Muhteşem, zengin, derin bir sesi var ve sonra sesini inceltiyor. Bu değişikliği çok komik bir hale getiriyor. Çok doğal oluyor. Çizmeli Kedi’yi izlerken ses tonunun zenginliğine gülümsemeden edemiyorsunuz.”
Banderas’ın kamera önündeki partneri de yönetmen katılıyor. Salma Hayek Pinault şunları söylüyor; “Çizmeli Kedi’nin müdanasız bir özgüveni var. Dünyada onu bu kadar çekici kılabilen Antonio’dan başka birini tanımıyorum. Hayata karşı neşe, tutku ve sevgi dolu. Çizmeli Kedi yaptığı her işte çok başarılı. Antonio da öyle. Antonio’nun hayata olan tutkusundan hiçbir şey değişmemiş. Hatta belki daha da artmış. Canlandırıcı ve bulaşıcı.
Kitty Softpaws
Salma Hayek Pinault
Kitty’nin ustaca hareketleri ve yumuşak dokunuşu onu eşsiz bir kedi hırsız yapıyor. Son derece özgür, çok zeki ve tam bir baş belası. Çizmeli Kedi’nin tek dengi ve bunu biliyor. Antonio Banderas ve Salma Hayek Pinault, karakterleriyle ve birbirleriyle hemen bağ kurmuşlar. Banderas şunları söylüyor; “Sanki ilk Çizmeli Kedi filmini birkaç hafta önce bitirmişiz gibiydi. Olağanüstü yetenekli Salma’nın seslendirdiği Muhteşem baş oyuncu Kitty Yumuşakpati ile yeniden bir araya gelmeyi çok sevdim. İyi dostların hep yaptığı gibi çok kolayca bıraktığımız yerden devam ettik.”
Hayek Pinault, ilk kayıt seanslarından itibaren Kitty’deki mizahi yanları bulmuş. Yönetmen Joel Crawford şunları söylüyor; “Bu hikayede Kitty, Perrito ve Çizmeli Kedi arasında ilişkide komik ve güzel ilişkiler var. Salma, film boyunca üçlü arasındaki bu alışılmadık dinamiği doğal bir şekilde taşıyan bir tutkal gibi. Salma, Kitty’nin her etkileşiminde gerçeği bulma yeteneğine sahip. Mesela Kitty, köpekle ilk tanıştığında Salma’nın içgüdüsü, Kitty’nin ona çok sert davranmasıydı. ‘Bu tatlı köpeğe nasıl bu kadar kötü davranabilirsin?’ diye düşündük. Ama Salma’nın görüşü ‘Kitty onu tanımıyor. Ona niye güvensin?’ oldu. Karakteri çok iyi tanıdığı için ‘Kitty kimseye güvenmez. Hayatı boyunca etrafında hep suçlular olmuş. Güvenebileceğini sandığı tek kiş onu en çok yakan olmuş. Güven konusunda herkes konu dışı.’ Bi anda Kitty’nin Çizmeli Kedi’ye ve köpeğe davranışını görmek doğru hissettirdi. Çok komik bir şekilde işlevsizler! Büyüleyiciydi. Perrito’nun komikliğinin çözülmesine yardım etti. Çizmeli Kedi ile Kitty’nin Perrito’yu kabul etmesi ve aile olmaları konusundaki hikaye örgüsünü hissediyorsunuz ve bunun nedeni de Salma her şeye samimiyetle ve özgün bir şekilde yaklaşıyor.”
Crawford, Hayek Pinault’nun her zaman Kitty’nin İspanyolca konuşması için fırsat aramasını çok sevmiş. Crawford şunları söylüyor; “Kendisiyle ilgili çok fazla kültürel referans buluyor. Örneğin güzel ormanı gördüklerinde Kitty ‘Keşke quinceañera’m burada olsaydı.’ Diyor. Salma ‘Küçük kızlar buna bayılacak’ dedi. İzleyiciyi ve deneyimi kültürel olarak düşününce Salma’nın role kendisinden çok şey katmasına bayıldım.”
Hayek Pinault, kabinde yapımcılarının kendisini yaratıcı bir şekilde tatmin edici bulmuş. Şunları söylüyor; “Karakteri birlikte ele aldık. Joel beni sürecin içine davet edecek nezaketi gösterdi. Ona tamamen güvendim ve büyük riskler alabilir, son derece cesur olabilirdim. Hiçbir sınır yoktu ve istediğimiz kadar deneme yapabiliyorduk. Her seferinde çok eğlenceliydi ve şimdiden özledim bile.”
Hayek Pinault, karakterinin çok yönlü olmasını sevmiş. Hayek Pinault şunları söylüyor; “Kitty çok kararlı ve korkusuz ama gizlediği bir zayıf yanı var. Sırlarından biri kocaman bir kalbi olan romantik biri olması. Ama dikkatli davranıyor. Duygularıyla yüzleşmesi ve onlara sadık olmak için yeterince cesur olması gerekiyor. Ama vazgeçmiyor. Aynı anda Çizmeli Kedi ve Kitty birbirini tamamlıyor. Bu iyi bir suç ortağı.”
Banderas ve Hayek Pinault, birbirlerini uzun süredir tanıyorlar ve gerçek hayattaki arkadaşlıkları karakterlerinin arkadaşlıklarına da derinlik katmış. Hayek Pinault şunları söylüyor; “Antonio ile kamera önünde ve arkasında neredeyse 30 yıldır tanışıyoruz. Senaryodan ayrı ayrı kayda girsek bile bir şeyleri nasıl söyleyeceğini veya farklı versiyonların ne olacağını biliyorum. İkimizden biri orada olmasak bile birbirimizle konuşabildiğimiz bir uyumumuz var. Kardeş gibiyiz. Birbirimizin damarına basıp güleriz.”
Seriye dönmek, oyuncu için duygusal olarak bağlandığı karakteri ve seriyi keşfetmeye devam etmesi için önemliymiş. Şunları söylüyor; “Yepyeni bir nesil bu filmi ve Kitty’yi keşfedeceği için heyecanlıyım. Şrek evreni zamanının çok ötesindeydi. Yeniden tanımlanmış animasyon ve parçası olduğum için çok gurur duyuyorum. Çok önemli temalar içeriyor; arkadaşlık, toplum ve aileyi seçmek gibi.”
Aynı şekilde CG teknolojisinin son on yıldaki gelişimini görmek için de heyecanlıymış. Hayek Pinault şunları söylüyor; “Karakterlerin dokusu ve ifadeleri çok daha duygusal. Hayatın hangi anında olduklarına bağlı olarak herkesin farklı bir deneyim yaşayabileceği duygusal bir inceliği var. Bir animasyon filmini izlerken bazen en hassas anlarınızı yaşayabilirsiniz. Gidip sinemada patlamış mısırı koklayın. Başka insanlarla gülüp ağlayın. Bu güzel bir sanat biçimi. Hem nostaljik yönü hem de yeniden icat edilme yönü var.”
Perrito
Harvey Guillén
Perrito veya “küçük köpek”in ne evi ne de ismi var. Daha önce kimse ona bunları vermemiş. O sokaklardan uzakta olan minik bir sokak köpeği. Mutlu bir geveze. Amansız bir iyimser ve zorlukları sonsuz bir zarafetler ve güler yüzle karşılar. Perrito, olayların en kötü anında bile bir umut ışığı arıyor.
Bir terapi köpeği olma hayali kuruyor ve komik görünmesi, pireli olması ve ciddi bir banyo ihtiyacı olduğu için kimsenin onu sevmiyor olması onu engellemiyor. Perrito, Çizmeli ve Kitty’le tanıştığında sade bilgeliğinin ve neşeli görünüşünün onu kusursuz bir arkadaş yaptığı heyecan ve tehlike dolu bir dünyaya çekiliyor.
Muhteşem karakterlerin arasında Perrito bir çıkış yakalıyor. Yapımcı Mark Swift şunları söylüyor; “Geliyor ve sahneyi çalıyor. Şükredecek hiçbir şeyi olmayan ama herkesin üstünde bilinmeyen bir etki bırakan bu karakter görmek çok iç açıcı.” Yönetmen Crawford ve oyuncu Harvey Guillén birlikte Perrito’nun ruhunu belirlemiş ve bağ kurmuşlar. Crawford şunları söylüyor; “Perrito, ona karşı nasıl davranırsa davransın herkese karşı çok tatlı. Sevgi dolu, minnettar ve fedakar bakış açısı nedeniyle köpek başta saf biri olarak yanlış algılanıyor. Herkes etrafı şüpheci, sert hırsızlarla dolu karakterlerle çevrili olan köpeğin onları kandırdığını sanıyorlar. Çünkü onların bakış açısına göre hiç kimse o kadar iyi değil. Filmin mizahının ve duygusunun büyük bölümü buradan geliyor.”
Kitty, tanıştığında Perrito’ya dayanamasa da yavaş yavaş karşı konulmaz çekiciliğine ısınır. Salma Hayek Pinault şunları söylüyor; “Ona aşık olmamak elinizde değil. Bu özelliklerden bazıları Kitty ve Çizmeli Kedi’nin alaycılığı için oldukça iyileştirici. Macerayı güçlendiriyor ve bu üç yalnız karakter kendi ailelerini kurmak için bir araya geliyor. Kedi bile olsanız bir köpeğe karşı koymak çok zordur.”
Guillén, karşında olanı takdir etmeyi örneklendiren bu son derece tatlı karakteri çözüyor. Crawford şunları söylüyor; “Bir köpek sahibi olarak bir köpekte olduğunu düşündüğünüz sadakati, cesur iyimserliğini temsil ediyor. Sadece seninle ilgileniyorlar. Harvey bir animasyon filminde bu karakterin kusursuz örneğini çözmeyi başardı.”
Guillén’in yapıma katılma kararı kolay olmuş. Şöyle anlatıyor; “Orijinal Şrek serisinin ve Çizmeli Kedi karakterinin büyük hayranıyım. Çocukluğumdaki dünyam buydu. Çok nostaljik ve burada olmak gerçek üstü. Bu grubun bir parçası ve gruptaki üçüncü arkadaş olmak mı? Hala kendimi çimdiriyorum.”
Oyuncu karakterinin iyimserliğini çok sevmiş. Kitty ile Çizmeli Kedi’nin alaycılığıyla bir arada iyi gittiğini düşünüyor. Şunları söylüyor: “Perrito hayata farklı bir gözle bakıyor. Ama belki çok büyük bir göz olabilir, glokom gibi. Kim bilir? Ama hayata gül yaprağı gözlükle bakıyor ve bazen hayatımızda işler kötüye giderken buna ihtiyacımız olur. İyimser birinin olması sinirinizi bozsa da o ekstra iyimser enerjiye ihtiyacımız vardır.”
Guillén, karakterinin ses kaydı sırasında bile stüdyodan son derece iyimser ve hayat dolu ayrılıyormuş. Şunları söylüyor; “Çıkıp yürüdüğümü hatırlıyorum. Güneşli bir gündü. Bulutlu günlerde bile iyi etkisini hissediyordum. Beni keyifli yapıyordu. Umarım karakter herkesi keyiflendirir çünkü vücudunda tek bir kötümserlik yok. Hayata iyimser bir gözlükle baktığınızda gerçekten iyi hissettiriyor. Hepimizin Perrito’dan öğrenecekleri var.”
Kurt
Wagner Moura
Filmin başında uğursuz kelle avcısı olarak tanıtılan Kurt, Çizmeli Kedi’nin bugüne kadar karşılaştığı hiçbir rakibe benzemiyor. Kurt, Çizmeli Kedi’nin korkusunun vücut bulmuş hali. Şimşek hızında, tırpanını silahşor gibi çeviren Kurt amansızdır, Çizmeli Kedi’ye uzun zamandır duyduğu kinle doludur ve son canlara karşı doymak bilmez bir açlığı vardır.
Wagner Moura’nın canlandırdığı Kurt, Çizmeli Kedi için sadece bir engel değildir. Ürpertici karakteri oynayan Maura şunları söylüyor; “Kurt, zamanın başlangıcından beri görevini insanları hayatlarının sonunda karşılayan ve bir sonraki hayatlarına götürmek olarak görmüş. Çizmeli Kedi dokuz canından sekizini harcadığı için hiçbir şey onun için daha büyük bir saldırı olamaz. Sadece Çizmeli Kedi’yi istemiyor. Doğal düzene küstahlığından dolayı acı çekmesini de istiyor.”
Yönetmen Joel Crawford ve ortak yönetmen Januel Mercado, Kurt için beklenmedik yerlerden ilham almış. Crawford şunları söylüyor; “Januel ve ben Akira Kurosawa ve Sergio Leone filmlerini severiz. Çok gerçekçi bir toplumda abartılı, fantastik karakterleri vardır. Kurosawa’nın Yojimbo filmi ve Leone’nin İyi, Kötü ve Çirkin filmleri hikaye anlatımındaki ilham kaynaklarından bazılarıydı.”
Moura, Kurt’u sadece kötü olarak resmetmek istememiş. Şunları söylüyor; “Bu çok kolay ve tembelce olabilir. Kurt, hiç öyle değil. Sabırlı, detaycı, kışkırtılmış ve o kadar çok canını kolayca boşa harcamış bir ruh olduğu için sinirli biri. Birçok yönden Çizmeli Kedi’nin vicdanı gibi. Bir sonraki dünyaya geçme vakti gelmeden önce onu en iyi versiyonu olması için zorluyor. Onu seslendirmek inanılmaz keyifliydi.”
Moura, Crawford ile yapımcı arkadaşlarının karmaşık temaları ve fikirleri benimsemek konusundaki istekliliklerinden etkilenmiş. Moura şunları söylüyor; Animasyon filmlerde zorlayıcı konuları ele almak zorlayıcı olabilir ama Joel’ın ele alışı tarzına bayıldım. Kurt’un neden çok sevdiğimiz bir karakterin peşine düştüğünü ve Çizmeli Kedi’nin kendi farkındalık yolculuğunun ne olacağını bilmek istiyoruz. Lineer değil. Basit değil. Bazen stresli ve bazen de komik. Bize kim olduğumuzu ve neler olabileceğimizi gösterenler en etkili masallardır.”
Maura’yla iş birliği yapmak Crawford için de keyifli olmuş. Şunları söylüyor; “Wagner’ı çok severim. Kurt’u birlikte bulurken de çok eğlendik. Geldiğinde senaryosunu işaretlemişti ve birçok fikirle geldi. Uzun kayıt seansları sırasında çok şeyle oynadık. Januel de orada bizimleydi. Bizimle okuyor ve farklı versiyonları deniyordu. Bu Kurt doğal olarak korkunç ama genel korkunç olmasını istemedik. Wagner, en son kelle avcısı olan karakterinde benzersiz bir orijinallik buldu.”
Altın Kız
Florence Pugh
Üç Ayı ailesinin yetim, küçük kızı artık bir genç kız ve Dilek Yıldızı’nı bulmak ve her şeyi “Çok Doğru” yapmak için çıktıkları macerada Üç Ayı Suç Ailesi’ni yönlendiriyor. Yabani hayatta yetişmiş, gözü pek, vahşi ve ayı düzeyinde öfkeye sahip. Asıl gündemini sadece kendisi biliyor. Florence Pugh tarafından dünyaya getirilmiş olan Altın Kız, kendisini evlat edinen ailesi kadar sahtekar. Çok tesadüf olmuş.”
Pugh, Altın Kız’la hemen bağ kurmuş. Şunları söylüyor; “Onu hemen çok sevdim. Altın Kız’ın nasıl görüneceğiyle ilgili eskizleri gördüğümde inanılmaz bir korsan peri. Giydiği ve sahip olduğu her şey çok doğru geldi. Atılgan, huysuz, küstah bir ufaklık. Bu rolün bana geldiğine inanamadım. Seslendirmek için çok heyecan veren bir karakter.”
Pugh daha sonra Altın Kız’a hayat vermek için kendi hayat deneyimlerinden ilham almış. Crawford şunları söylüyor; “Kaçak bir yetim olan, Üç Ayı Suç Ailesi’ne rastlayan ve bu sert, hırsız, kap kaç çetesi tarafından yetiştirilmiş Altın Kız’ın değiştirilmiş masalını, hikayeyi ona anlattığımızda Florence bize genç bir kız olarak uyum sağlamadığını düşündüğünü söyledi. 15 yaşında sadece birkaç yıl sonra bu insanlarla uğraşmak zorunda kalmayacağım ve yetişkin olduğunda bakış açısının değişeceğini ve ‘Ailem çok iyiydi’ diyeceğini düşündü.”
Crawford, Pugh ile kayıt seanslarından keyif almış ve etkilenmiş. Çok iyi fikir alışverişinde bulunduk. Florence okuduğu bir satırı beğenmediğinde daha iyi olduğunu düşündüğü bir şekilde ifade etti ve sonra başka bir deneme yaptı. Kelimeleri değiştirdi veya beklemediğim bir şeyi irdeledi. Kesinlikle haklı olduğunu fark ediyordum. Onunla birlikte çalışmak çok eğlenceliydi ve karakterin çok ince bir nüansını bulduk.”
Anne Ayı
Olivia Colman
Anne Ayı hep bir kız çocuğu istemiş ve Altın Kız’a ilk görüşte aşık olmuş. Kendini tamamen Altın Kız’a adamış ve Altın Kız’ın Dilek Yıldızı arayışını hiçbir kuşku duymadan ve şikayet etmeden takip ediyor. Duygusal ve ailesine odaklanan Anne Ayı, ayı ailesini bir arada tutan üye. Ama onu yanlış anlamayın, bir anda vahşi anne moduna geçebilir.
Tüm oyuncular, bu bulunmuş aile düşüncesiyle bağ kurmuş ama Olivia Colman’ın tepkisi ve karakterine adanmışlığı yönetmeni bile şaşırtmış. Crawford şunları söylüyor; “Bu bir yetim hikayesi ve bir ailede önemli olan aynı kanı taşımanız değil, yanınızda olmalarıdır. Özellikle Olivia bununla bağ kurdu ve teklifi ona sunduğumuzda ağlıyordu. Anne sevgisini ç ok iyi anladı. İlk kayda girdiğimizde İrlanda’da bir otel odasındaydı. Duvarlar çok inceydi. Çok komikti. Merdiven boşluğundaki insanların sesini duyabiliyordunuz. ‘Bekleyin… tamam, tekrar alabiliriz.’ diyordu. Bağırdığı bir replik vardı. ‘Sanırım güvenlik beni almaya gelecek.’ dedi. Çok hoş biri ve içgüdülerinden çok etkilendim.”
Colman, Çizmeli Kedi evrenine girme fırsatından çok hoşlanmış. “En küçük çocuğumun keyif alacağı bir animasyon yapacağım için çok heyecanlıydım. Tüm Çizmeli Kedi’leri severim ve yıllar içinde çocuklarımla birlikte hepsini izledim.”
Animasyon, seslendirmenler genelde çok yalnız bir girişimdir. Colman, Florence Pugh, Samson Kayo ve Ray Winstone’ın inandırıcı bir aile olabilmek için benzer Doğu Londra aksanını kullanmaları gerekmiş. Başarmışlar da, üstelik fiziksel olarak hiçbir araya gelmeden. Colman şunları söylüyor; “Keşke hepimiz aynı odada olsaydık, ne kadar eğlenceli olurdu! Geçem gün Bebek Ayım Samson’la tanıştım. Kucaklaştık. Joel çok iyi bir izleyici ve tezahürat yapıyordu. Saçma doğaçlamalara bile güldük. Gerçekten çok keyif aldım. Müthiş hevesli bir ekip. Eğlenceli. Karantina sırasında yatak odamdaki dolabın içinde bile!”
Baba Ayı
Ray Winstone
Üç Ayı Suç Ailesi’nin kurucusu Baba, sert, eski kafalı, az konuşan biri. Ailede huzur istiyor ve eğer Anne en iyi olduğunu düşünüyorsa Altın Kız’ın planlarına uymaktan mutlu oluyor. Ama tam olarak amacını anladığından emin değil. Ray Winstone’un oynadığı Baba, ailenin eski, sıradan suç dolu günlerine dönmesini istiyor. Ama önce yemek yemek istiyor. Sonra da kış uykusuna yatmak. Sonra da yemek yemek.
Yönetmen Joel Crawford şunları söylüyor; “İzleyiciler, özellikle de İngiltere’dekiler oyuncu olarak Ray’in seçilmiş olmasından memnun olacaklar. Sert, Doğu Londralı karakterlerinden dolayı çok ikonik. Onu seçtiğimizde çok heyecanlandık. O da rolü kabul etti. Çok sert biri ama samimi bir yanı da var.”
Winstone, ekibe girmesini sağlayanın yapımcı Mark Swift ile yönetmen Joel Crawford’ın teklifi olduğunu söylüyor. Winstone şunları söylüyor; “Bu karakterler hakkında o kadar tutkulu ve bilinçli bir şekilde konuşuyorlar ki canlı aksiyon karakterlerden bahsettiklerini düşünüyorsunuz. Hayata getirdikleri hikayelerine kendilerine adamış animatörlerle tanıştım. Enerjileri bulaşıcı ve onların adanmışlığı bana da ilham verdi.”
Ayrıca Crawford ve ortak yönetmen Januel Mercado ile kayıt sürecinin esnek doğasından da memnun kalmış. Winstone şunları söylüyor; “Joel ve Januel’in sevdiğim yanı senaryoya birebir sadık kalmak istemiyorlar. İkisi de her adımda hoş karşılıyor, cesaret veriyor ve iş birliği yapıyor. Beni karakter için işe yarayacağını düşündüğüm ve doğaçlama yapacağım bir kayda davet ettiler.”
Bunun gibi bir Wİnstone doğaçlaması Baba Ayı’nın Altın Kız hakkındaki gözlemi olmuş. Şöyle anlatıyor; “Sanırım bazı insanlar lapa bitene kadar kalıyor...” “Beni etkileyen Altın Kız’ın bu aileden gitmek için uğraşması oldu. Evini bir yabancıya açan bu üç duygusal yaratık için ne kadar üzücü olmalı? İç güdüsel bir tepkiydi ve açıkça bir yorum yaptım ve Joel, Mark ve Januel bu repliği filme almaya karar verdikleri için gurur duydum.”
Bebek Ayı
Samson Kayo
Kocaman ve inanılmaz güçlü olan Bebek Ayı’nın somurtkan bir görünümü var ve homurdanarak konuşuyor. Zekası fazla keskin değil ama çok işe yarayan koku duyusu keskin. Bu onun özel yeteneği. Goldi gibi (ya da ondan daha iyi) bir soygunu planlayabileceğine inanıyor. Altın Kız ve o sürekli tartışıp atışsa da bitmek bilmez bir kardeş rekabeti yaşıyor.
Yıldızı parlayan komedi oyuncusu Samson Kayo’nun canlandırdığı Bebek Ayı, evlatlık kız kardeşiyle bağ kurmakta zorlanıyor. Yönetmen Crawford şunları söylüyor; “Samson, bebek Ayı olarak geldiğinde ç ok eğlenceli. En zorlandığım yanı, Samson çok komikti ama film üç saaat olamazdı. Gülmekten gözlerimden yaş geldi. Kayıt seanslarında rüzgar bizi nereye götürürse oraya gitmeye çok açıktı. Müthiş bir doğaçlama sanatçısı. Ayrıca role büyük bir duygu kattı.”
Kayo, sadece DreamWorks Animation’la büyümekle kalmamış aynı zamanda filmlerindeki karakterlerin ne kadar usta olduğunu görmüş ve bunları Crawford ve yapımcı Mark Swift ile çalışmasına da yansıdığını görmüş. Kayo şunları söylüyor; “Şrek’ten Ejderha’nı Nasıl Eğitirsin’e ve Kim Demiş Kötüyüz Diye’ye kadar DreamWorks’ün hikaye anlarında asla sahte bir an olmaz. Joel ve Mark karakterle oynamama izin verdi ve hem komedi hem de dram anlarında onlara gerekeni verdim. Bu Joel için bir tutku projesi ve bu hikayeyi masal dünyalarının anlamını arayan karakterler olarak anlatmak onun için son derece önemliydi. Onlar stok karakterler değil ama hayatta mücadele ettiğimiz “Uyum sağlıyor muyum? Ailem kim? Ev nasıl görünüyor?” gibi önemli fikirlerle mücadele ediyorlar. Hikayeyi anlatmak istedikleri derinlik beni en az görseller kadar etkiledi.”
Kayo, karakterinin ebeveynlerinin Olivia Colman ve Ray Winstone olduğunu, kız kardeşinin de Florence Pugh olduğunu fark ettiğinde biraz geri çekilmiş. Şunları söylüyor; “Bunlar herkesin bildiğini sandığı bu masal karakterleriyle komediye olduğu kadar üzüntüye de dalmaya istekli olan üç, olağanüstü İngiliz oyuncu. Hikayenin bir parçası olduğum için gururluyum ve masalı anlatmaya yardım ettiğim için heyecanlıyım.”
Jack Horner
John Mulaney
Küçük Jack Horner, ilk çocuk ünlülerden biriymiş. Ne yazık ki çok az çocuk yıldız gibi Küçük Jack de büyüyünce sert ve sinirli veya Jack’in durumunda saf kötü biri olmuş. Şimdi Jack Horner, uğursuz bir fırının arkasında çalışan, yeraltı dünyasındaki bir elebaşı. Bu masalın mafya babası, herkesin turtasına parmağını sokan acımasız bir çete lideri. Amacı, masal evrenindeki en güçlü kişi olmak. Ve ne yaparsanız yapın ona sakın “küçük” demeyin.
Jack Horner, hep başkalarının sahip olduklarını isteyen ve asla sahip olamayacağını bilen daha az masalsı karakterlerden biri. Yönetmen Joel Crawford şunları söylüyor; “John Mulaney, içindeki boşluğu doldurmak için mutluluğu dışarıda arama fikriyle bağ kurdu. Jack’in adamlarına, ölüm saçan Baker’s Dozen’a nasıl davrandığını göstermenin komik bir yolunu bulmak konusunda çok iyiydi. Bu hikayede kötüyü örneklendiren bu karakteri çok eğlenceli bir şekilde yaratmak konusunda müthişti.”
Jack, hayatı hiç takdir etmiyor ve istediğini almak için insanları eziyor. Crawford şöyle söylüyor; “Onun için herkes bir araç. John’la tanıştıktan sonra John’ın fikirlerine dayanarak bazı önemli komik sahneleri yeniden yazdık. Doğaçlama konusunda çok iyi ve birlikte çalışması harika. Mizah anlayışı çok geniş. Her gelişi bir neşe kaynağı oldu. Bu hikayenin anlamıyla hemen bağ kurdu ve her Grimm masalında olduğu gibi yanlış bakış açısını seçerseniz ne olacağını göstermek istiyorsunuz. İzleyiciyi yanlış seçeneğe götürmek için karakteri çok eğlenceli bir şekilde çözdü.”
Jack Horner’ın aynı zamanda önemli anlarda Jack’in omzunda beliren Etik Böcek’le de (hikaye ve edit süpervizörü Kevin McCann’ın seslendirdiği) uğraşması gerekiyor. Karaktere Jimmy Stewart ilham vermiş. Crawford şunları söylüyor; “Şeytanın omzuna bir melek koymak istedik. ‘Ya vicdanı yanında olsaydı?’ diye düşünürken çıktı. Şrek filmleri, masallardan beklentilerimizin gülünç bir taklidini yapar. O yüzden o karakteri burada tanıtmak doğru geldi.”
Mama Luna
Da’Vine Joy Randolph
Eksantrik ama iyi kalpli bir olan Mama Luna, sokak kedilerini alıp sevgiyle besleyen bir kedi sever. Evi, yüzlerce karnı tok kedi için bir sığınak. Aralarında yeni emekli olan Çizmeli Kedi de var. Mama Luna, tipik bir kedi sever ve konu bebekleri olduğunda çok hoş bir şekilde çıldırıyor.
Doktor
Anthony Mendez
Kediyi muayene eden ve son bir canı kaldığına dair şaşırtıcı teşhisi koyan sempatik veteriner. Hassas tutumu (ve biraz kedi ödülü) ile Doktor, Çizmeli Kedi’yi cesur ve yüksek riskli yaşam tarzını terk etmeye ikna eder. Ama bir an için…
YAPIM
MÜZİK
Çizmeli Kedi Son Dilek’in müziği için yapımcılar, Minyonlar Gru’nun Yükselişi, Çılgın Hırsız, Kirli Dans 2, İlişki Durumu Karmaşık, Aşka Sor gibi çok sayıda filmin müziklerini besteleyen ünlü besteci ve müzisyen Heitor Pereira’ya gitmiş. Yedi ASCAP ödülü, bir Grammy ve bir Emmy ödülü olan Pereira, Madagascar, Şrek 2, Görevimiz Tehlike 2, Kara Şahin Düştü ve Kara Şövalye gibi filmler için müzikler bestelemiş, şarkılar yazmış ve çeşitli enstrümanlar çalmış.
Pereira’nın film müziklerine eşsiz bir duygusallık getirme yeteneği konusundaki ünü, sanatının sağlam bir zeminde olması. Konservatuar eğitimini tamamladıktan sonra Brezilya’nın bazı ünlü sanatçılarıyla gitar çalmaya başlamış. Daha sonra Simply Red’in gitaristi olmuş. Üç solo albüm çıkarmış ve Sergio Mendes, Alejandro Sanz, Caetano Veloso, Jack Johnson, The Chieftains, Bryan Adams, Elton John, Willie Nelson, Shania Twain, Seal, Nelly Furtado gibi birçok sanatçı için müzik düzenlemeleri yapmış ve birlikte çalmış. 2005 yılında Sting ve Chris Botti’yle yaptığı çalışmasından dolayı “Enstrümantal Düzenlemeye Eşlik Eden En İyi Vokalist” dalında Grammy ödülü almış.
Çizmeli Kedi Son Dilek için müzik çalışmasına başladığında Pereira’nın ilk kararı boyutun önemli olduğu olmuş. Pereira şunları söylüyor; “Yaklaşımız büyük düşünmekti. Çizmeli Kedi, çok abartılı ve fabllarda nesilden nesle aktarılan karakterler vardır. Bu yaklaşıma ulaşmak için bu karakterleri müzikal enstrümanlar olarak da anlamınız gerekir.”
Çizmeli Kedi ve Kitty Yumuşakpati karakterleri için Pereira, doğrudan klasik İberya ve Meksika müzikal geleneklerine yönelmiş. Pereira şunları söylüyor; “Müzik, İspanyol Flamenko müziğini ve kültürünü onurlandırıyor. Özellikle de Çizmeli Kedi karakterinin müziğinde ve Kitty Yumuşakpati’nin geleneksel Meksika müziğinde. Ben de gitar çalıyorum ve o müzikle büyüdüm. Paco de Lucía, Tomatito, Camarón de la Isla ve birçoklarını dinleyerek büyüdüm. Enstrümantasyonun büyük bölümünde flamenko ayakkabıları, kastanyetler, cajón ve İspanyolca koro bu müzikal gelenekten ve kültürden geliyor. Ayrıca 10 gitardan oluşan bir orkestra kullandık. Her zaman aklımda ola bir müzikti ama hiçbir zaman yapma fırsatını bulamamıştım. Bu film, nihayet bunu gerçekleştirmeme olanak verdi ve filme de çok güzel, ekstra bir katman sağlıyor.”
Çizmeli Kedi’nin filmdeki yolcuğu Pereira’nın filmin flamenko müziğine yeni bir boyut, bağlam ve derinlik katması için ilham vermiş. Pereira şunları söylüyor; “Flamenko’da güzellik, enerji, tutku ve tabii ki cesaret var. Ama bu film için Çizmeli Kedi’nin son bir canı kaldığı için o müziğe korku ve kavga öğeleri de ekledik. Özellikle de Çizmeli Kedi’yle Kurt arasındaki savaşlarda. Bunu da flamenko ayakkabılarını vurmalı olarak kullanarak başardık. Vurmalı çalgı sanatçıları ayakkabıları bizim inşa ettiğimiz mikrofonlu bir platformda çaldılar. Alçak ama odayı sallayan bir müzik yaptılar. O vuruşlar Çizmeli Kedi’nin korku dolu kalp atışları oldu.”
Film, klasik Western filmlerinden esinlendiği için Pereira da oradan esinlenmiş. Şunları söylüyor; “Hikayenin Western kısmı için Sergio Leone filmlerinden ve o filmlerde usta besteci Ennio Morricone’un kullandığı korolardan esinlendik. Çöldeki yalnız bir kaktüsün sesini yapmak için mızıka, solo flüt ve hatta bir opera sanatçısı kullandık. Beş şarkıcı/oyuncuyu davet ettim ve Western nidaları kaydettik. Daha sonra bilgisayarda gitarımla, elektronik gitarla modifiye ettik. Böylece o sesleri orkestrayla birlikte duyduğunuzda sadece beş ses gibi gelmeyecek. Film müziğinin güzel yanlarından biri de budur. Beyaz perdedeki renklere ses renkleri ekleyerek sesler yaratmaya devam edebilirsiniz.”
Filmin derleme karakter kadrosu, Pereira’nın çeşitli müzik tarzlarını ve tekniklerini araştırmasına olanak vermiş. Şunları söylüyor; “Bu karakterlerin her birine müzikal bir kişilik vermek için şaşırtıcı enstrümanlar da kullandık. Altın Kız ve Üç Ayı Suç Ailesi’nin kendilerine özel sesleri ve enstrümantasyonu var. Ana enstrümanları altı telli banjoları ama sonra onlar için çöp tenekelerinden ve başka garip şeylerden derbeder bir perküsyon takımı da yaptık. Ben gitarımın ve mandolinlerin arkasıyla çaldım. Her yerde çaldım.”
Jack Horner için tamamen farklı bir müzikal yorum gerekmiş. Pereira şunları söylüyor; “Jack Horner’ın boyutu ve tehlikesinden dolayı bir grup bando enstrümanı gerektiğini düşündüm. Jack için cimbasso, tuba, dört trombon, dört trompet, altı Fransız kornosu ve daha fazlasını kullandık.” Pereira’nın Kurt karakteri için müzikal teması film müziğinin kendisi bambaşka bir yöne taşıyor. “Tüm karakter temalarında melodiler var. Kurt hariç. Kurt’ta akortsuzluklar var ve farklı çok notalılıklarla oynayabildik. Genelde büyük animasyon stüdyo filmlerinde bunu pek duymazsınız. Kurt’ta çok alçak, karanlık ve akortsuz seslere gitmemiz gerekti. Buna ulaşmak için korodan bazı korkunç sesleri ve tiz yaylılar kullandık.”
Pereira, bestenin yanı sıra herkesin favorisi süt sever kahraman için iki yeni orijinal şarkı yazdığı için de heyecanlıymış. Şunları söylüyor; “Çizmeli Kedi için ‘Fearless Hero’ şarkısını yazma görevi verildi. Antonio Banderas, şarkıyı filmin başında Çizmeli Kedi son canının kaldığını fark etmeden önce seslendiriyor. Şarkıyı Dan Navarro ve Paul Fisher ile birlikte yazdım. Kahramanımızın zirvesinde olduğu bir şarkıyı yazmak çok eğlenceliydi ve Antonio’nun seslendirmesi de çok eğlenceliydi. Ayrıca Gaby Moreno ile birlikte ‘Por Qué Te Vas’ adında daha geleneksel bir Latin baladı da yazdım.
Çizmeli Kedi Son Dilek de ayrıca ödüllü, global Latin müzik sansasyonu ve profesyonel olarak Karol G. Olarak bilinen Carolina Giraldo Navarro’nun birlikte yazdığı ve seslendirdiği yeni bir orijinal şarkı da yer alıyor. “La Vida Es Una” şarkısı Navarro ile şarkının yapımını aynı zamanda Ovy On Drums olarak gerçekleştiren Daniel Oviedo tarafından yazılmış. Karol G. Bu yıl Latin kadın sanatçı turne rekorunu kırdı. Şu andaki hitleri arasında “Cairo,” “Provenza” ve “Gatúbela” yer alıyor.