Yönetmenler; Matt Bettinelli-Olpin & Tyler Gillett, yazarlar; James Vanderbilt & Guy Busick, uyarlanan karakterlerin yaratıcısı; Kevin Williamson, yapımcılar; William Sherak, James Vanderbilt, Paul Neinstein, İdari Yapımcılar; Kevin Williamson, Chad Villella, Gary Barber, Peter Oillataguerre, Courteney Cox, Ron Lynch, Cathy Konrad, Marianne Maddalena.
Oyuncular: Melissa Barrera, Jasmin Savoy Brown, Jack Champion, Henry Czerny, Mason Gooding, Roger L. Jackson, Liana Liberato, Dermot Mulroney, Devyn Nekoda, Jenna Ortega, Tony Revolori, Josh Segarra, Samara Weaving ve Hayden Panettiere ve Courteney Cox ile.
Süre: 2 saat 3 dakika
ÇIĞLIK 6
YAPIM NOTLARI
Son Hayalet MAskeli cinayetlerinin ardından kurtulan dört kurban Woodsboro’yu arkalarında bırakıp yeni bir sayfa açarlar. Bir Paramount Pictures ve Spyglass Media Group Sunumu, bir Project X Entertainment Yapımı, bir Radio Silence Filmi, Çığlık 6. Yönetmenler Matt Bettinelli-Olpin & Tyler Gillett, yazarlar James Vanderbilt ve Guy Busick uyarlanan karakterlerin yaratıcısı Kevin Williamson, Çığlık 6 filminin yapımcıları William Sherak, James Vanderbilt, Paul Neinstein, oyuncuları Melissa Barrera, Jasmin Savoy Brown, Jack Champion, Henry Czerny, Mason Gooding, Roger L. Jackson, Liana Liberato, Dermot Mulroney, Devyn Nekoda, Jenna Ortega, Tony Revolori, Josh Segarra, Samara Weaving ve Hayden Panettiere ve Courteney Cox ile. İdari yapımcılar Kevin Williamson, Chad Villella, Gary Barber, Peter Oillataguerre, Courteney Cox, Ron Lynch, Cathy Konrad, Marianne Maddalena.
YAPIM HAKKINDA
Kendini Çığlık (1996) filminin ilk hikayesi olarak tanımlayan Çığlık (2022), seriyi Sam ve Tara Carpenter’ı merkeze alarak yeniden başlatmıştı. Çığlık 6, dehşet verici, keskin zekalı ve kanlı bir korku deneyimi için bazı tanıdık yüzleri yeniden bir araya getiriyor.
Melissa Barrera, orijinal 1996 filminde suç ortağı Stu Macher ile birlikte Hayalet Maskeli maskesini takan ilk eri katil olan Billy Loomis’in gayrimeşru kızı Sam Carpenter rolünü canlandırıyor. Şunları söylüyor; “Geri dönmek eğlenceli. Bu kez her anlamda daha büyük bir film gibi geliyor ve aileyle yeniden bir arada olmak çok hoş.”
Çığlık 6, setteki ortamdan filmin hikayesine kadar bir aile ilişkisi. Filmde son Hayalet Maskeli cinayetlerinden sonda arkadaş gruplarından tek kurtulanlar olarak Sam’in üvey kardeşi Tara’yı (Jenna Ortega) ve arkadaşları ikizler Mindy (Jasmin Savoy Brown) ile Chad Meeks-Martin’i (Mason Gooding) Woodsboro’dan New York’a taşınmış olarak buluyoruz. Sam’in erkek arkadaşı Richie ve Tara’nın en iyi arkadaşı Amber’ın seri cinayetlerin planlayıcı olduğu, Sam’i cinayetlerden sorumlu tutmak için Billy’yle bağlantısını kullanarak ve Bıçak serisini yeniden yapma istekleriyle motive olarak yaşadıkları travma, hepsini farklı etki etmiştir.
Gillet şunları söylüyor; “Çığlık 6, son Çığlık filminin kısa bir süre sonrasında geçiyor ve hepsini olanlarla başa çıkmaya çalışırken buluyoruz. Bu hikayenin önceki filmin hemen ardından devam etmesi fikrini çok sevdik. Böylece bu karakterlerin hepsinin geçmişte yaşadıkları deneyimden sonra hayatlarına devam edip edemediklerini gerçekten işleyebilecektik. Hepsini büyük bir şehirde, hayatlarına devam etmeleri için gereken enerjiyle çevrelenmiş olarak buluyoruz ve tabii ki Hayalet Maskeli de fotoğrafa giriyor. Milyonların olduğu bir şehir de bile peşlerine düşen bu şeyden kaçıp saklanamayacaklarını fark ediyorlar.”
Artık New York şehrinde olan Tara ve ikizler üniversiteye giderken Sam iki işte birden çalışıyor ve sorunlarıyla mücadele ediyor. Woodsboro’dan kurtulan dörtlü, Chad’in herkesin itirazına rağmen “Çekirdek Dörtlü” dediği kendi küçük travmayla oluşan ailelerini kurmuşlar.
Hepsi genellikle çok farklı yollarla hayatlarına devam etmeye çalışıyor. Sam’in üzerinde aşırı tetikte olması Tara’yı çıldırtıyor olsa da her şey çok iyi gidiyor gibi görünmektedir. Tara sadece Woodsboro’da olan her şeyi unutmak ve normal bir hayat sürmek ister. Ortega şunları söylüyor; “Ablasını çok seviyor. Tek sorun artık Sam’in onu bir saniye bile yalnız bırakmaması. Bazen sadece kendi alanınıza ihtiyacınız olur. Sam ve Tara’nın son filmdeki gibi bir ruh halinde olmadıklarını düşünürsek deneyimi bu sefer nasıl idare ettiklerini görmek çok ilginç.”
Tara, Chad ve Mindy, liseden beri arkadaşlar, Richie ile Amber’in cinayet saldırıları deneyimi ve aynı zamanda ilk Woodsboro cinayetlerinin orijinal katillerine ve kurbanları ile olan ortak bapları nedeniyle bağ kurmuşlar. Sam’in Billy Loomis’in kızı olmasının yanı sıra Chad ve Mindy de orijinal filmde rol alan ve 1997’deki Çığlık 2 filminde Hayalet Maskeli tarafından öldürülen Randy Meeks’in yeğenleridir. Karakterler hakkında Ortega şunları söylüyor; “birbirimizi bırakmak istemedik. Çok yakınlaştık ve New York gerçekten Woodsboro’dan çok uzak bir yer. Ülkenin diğer ucu.”
FilminNew York’ta geçmesi Barrera’ya göre daha fazla karışıklık fırsatı sunmuş. “Şüpheyi çok daha arttırıyor çünkü gittikleri her yerde, metroda, sokaklarda, nerede olurlarsa olsunlar çok fazla insan var. Herkes Hayalet Maskeli olabilir. İnsanların bu seriye tekrar gelmelerini sağlayan da bu. Her zaman farklı biri oluyor.”
Ekibi yeniden Bir Araya Getirmek
Çığlık, filmlerdeki çeşitli öğelere derin bir bağ kuran süper fanlar tarafından sevilen bir seridir. İkonik seriye yeni bir anlayış getirmek oldukça riskli bir iş. Özellikle de korkuyu, mizahı ve film içinde film yaklaşımını ustaca dengeleyen biri için. Ama yeni Çığlık ekibi işini biliyor. Paramount Pictures ve Spyglass Media Group’un 2022 devam filmi, dünya çapında 140 milyon dolar hasılat yapmış ve seriye yeni bir soluk getirmiştir.
Paramount Pictures and Spyglass Media Group, Çığlık filminin başarının ardından bir devam filmi için kısa süre içinde onay almak için çalışmış ve Çığlık 6’nın öncüleri olmaları için aynı film yapım ekibini bir araya getirmiş. Ortak yönetmenler Matt Bettinelli-Olpin ve Tyler Gillett, idari yapımcı Chad Villella (üçlü Radio Silence film şirketini kurmuş), yapımcılar Project X’den William Sherak, James Vanderbilt ve Paul Neinstein ve yazarlar Vanderbilt ile Guy Busick olmuş. Orijinal Çığlık filminin yaratıcısı ve Çığlık, Çığlık 2, Çığlık 4’ün yazarı olan Kevin Williamson da Spyglass Media Group’tan Gary Barber and Peter Oillataguerre, Ron Lynch, Cathy Konrad ve Marianne Maddalena ile birlikte idari yapımcı olarak dönmüş.
Oillataguerre şunları söylüyor; “2022 yılı Çığlık filmi ile serinin yeniden lansmanının ilk aşamalarını yaparken bir yandan da Jamie, Guy, Project X ekibi ile Çığlık 6’nın hikaye örgüsünü oluşturmaya başladık. Başlarda bu karakterleri geliştirmeyi ve dünyalarını Woodsboro’nun ötesinde geliştirmeyi planlıyorduk.”
“Son bölümde yönetmenin Radio Silence’dan kurgusunu gördüğümüz andan itibaren devam filmine bir köprü kazandığımıza emindik. Bizim için bu yetenekli yaratıcı ekiple olan iş birliğimizi sürdürmek önemliydi.”
Yeni Tutmak
Ekibin kurulması ve çok iyi bir senaryonun yazılmış olmasıyla birlikte yapım, ilk filmin vizyona girmesinden sadece beş ay sonra başlamış.
“Gillet şunları söylüyor; “En büyük zorluk, son filmde insanlara bu filmin neden tekrar hatalarında olması gerektiğini, bu karakterlerin ve serinin kültürel olarak neden önemli bir değere sahip olduğunu hatırlatmak ve gerçek bir sebep göstermemiz gerekliydi ama aynı zamanda eğlendirici bir değeri olması ve modern olması gerekliydi. Ayrıca Wes Craven’ın orijinal filmlerine de saygılarımızı sunmalıydık.”
İdari yapımcı Chad Villella şunları ekliyor; “Her zaman kullandığımız bir benzetme de Çığlık 5’in en büyük hit olduğu bunun da punk rock Çığlık serisinin B yüzü olduğuydu. Biraz aksiyon getirdik ve etkileyiciliğini gerçekten çok arttırdık. Bu da filmin daha eğlenceli, şehrin daha etkili olmasını sağladı ve sizin farklı bir yerde, farklı bir Çığlık izlediğini hissetmenizi sağladı ama yine de özünde gerçek bir Çığlık filmi oldu.”
Tüm Çığlık filmlerinin merkezinde bir polisiye unsur vardır ve Villella, şu anda pop kültürdeki trendle uyumlu olduğunu ve filme ekstra bir anlam kazandırdığını düşünüyor. “İnsanlar kimin yaptığına dair olan gizem unsurunu ve üst kabuklarını soyarak çözme unsurunu çok seviyor. Bu yüzden Çığlık, her türden filmlerin gelip birlikte izleyebilecek hayranları için ölümsüz bir malzeme kaynağıdır.”
Film, polisiye unsuruna sadık kalsa da yönetmenler Bettinelli-Olpin ve Gillett, koreografili dövüş sahneleri ve baş döndürücü yüksekliklerdeki olağanüstü düşüşler ve tehlikeli sahnelerle Çığlık 6’ya daha fazla aksiyon filmi estetiği getirmiş. Ya da yapımcı William Sherak’ın deyişiyle “Korku filminin içine bir aksiyon filmini gizledik.”
Neyse ki yönetmenler oyuncularının bu meydan okumaya hazır olacağını biliyormuş. Gillett şunları söylüyor; “En iyi aksiyon sahnelerinin oyuncuların sahnelerin gerektirdiği tehlikeli sahneleri gerçekten yapabileceği şekilde tasarlanmış gibi geliyor. Etkileyiciliği çok daha yüksek çünkü hile yapmıyorduk.”
Örnek olarak Barrera, karakterlerin iki aparman penceresi arasında, yoldan çok yüksekte, eski bir merdivenin üstünde emekledikleri sahneden örnek veriyor. “Son derece çılgıncaydı. Bunu çekmekten çok korktuk çünkü geçen seferkinden daha şiddetli ve daha etkileyici. Yazarlar kesinlikle başka bir düzeye taşımış.”
Şunları ekliyor, “Çığlık’ın güzel yanı da bu. Tüm amaç, olayı inanılmaz olduğunu düşüneceğiniz ama bu dünya olduğu için inanılır olduğu bir düzeye taşımak. Her şey olabilir. Ve bu Hayalet Maskeli de muhtemelen en acımasız ve kaçık olanı.”
Çekirdek Dörtlü
Çığlık 6’nın hikayesinin merkezinde son filmde kurtulan dört kişi var; Sam, Tara, Chad ve Mindy. Devam filmi için aynı oyuncuların ve yapım ekibinin dönmesiyle birlikte ortak yazarlar James Vanderbilt ve Guy Busick, oyuncuların ilk filmdeki deneyimlerinin üzerine inşa etme ve grup içinde de güçlü bir bağ kurma imkanı bulmuşlar. Bu da gerçek, bir yeni kurulmuş bir aile duygusu oluşturmuş.”
Bettinelli-Olpin şunları söylüyor; “Film gerçekten bu karakterleri, ilişkilerini, geçmişle nasıl başa çıktıklarını, mevcut sorunun içinden çıkmak için birlikte nasıl çalıştıklarını ele alıyor. Çekirdek dörtlüyü canlandıran oyuncular bizim gerçekten çok yakın arkadaşlarımız oldu. Bu yüzden aralarındaki o ilişkiyi izleyerek ve hepimizin iki film boyunca birlikte gelişmesi hiç beklemediğimiz ve bence filmi izlerken sizin de hissedeceğiniz çok özel bir şey.”
Gillet şunları söylüyor; “Bir oyuncu seçerken senaryodaki karakterde sevdiğimiz bir özelliği biraz taşıyan birini seçmek istediğimizden çok bahsederiz. Bir oyuncunun role doğal olarak girmesini ve kendi karizmatik yanlarını da getirmesini çok severiz. Guy ve Jamie, bu oyuncuların ve karakterlerin hepsinin muhteşem yönlerini çok başarılı bir şekilde canlandırdılar. Herkes büyük bir güçle oynuyor ve senaryoda bu dört karakterin arasındaki ilişkinin çok yoğun ve ilginç olacağı da çok açıktı.”
Gooding, Çekirdek Dörtlü’nün sadece varlıklarıyla kanlı bir kinayeyi elediğini düşünüyor. “İlk filmde bütün beyaz insanlar öldü ve biz de bir şekilde yola devam ettik. Bu beklentilerin yıkılması demek.”
Ortega, Çığlık 6’nın türe hoş bir güncelleme getirdiğine katılıyor. “Başrollerde beyaz tenli olmayanlar var. Biri aleni bir kuir kadın, kurtuluyor ve seride k alıcı oluyor. Meksikalı iki kız kardeşin olması da çok hoş. Özellikle de kendilerini beyaz perdede görecek olan büyük bir Meksika korku fan kitlesi olduğu için. Yapımcıların kadroyu bu şekilde seçmesinden dolayı kendimi çok şanslı hissediyorum.”
Fakat Brown, kadronun çok çeşitli olmasının sette hiç konuşulan bir şey olmadığını söylüyor ve konuşulmasına hiç gerek kalmadığı için de minnettar. Biz bu şekilde görünen ve tanımlanan insanlarız ve güçlüyüz. Dördümüzün de beyaz tenli olmamasını çok seviyorum. Ve çoğumuz meleziz. Bu da neslimizi çok iyi temsil ediyor. Birilerini benzediğimizi, lakaplar aldığımızı görmek çok iyi eve hiçbiri etnik kökenimizle ilgili değil. Bununla çok gurur duyuyorum.”
Sam Carpenter (Melissa Barrera)
Barrera şunları söylüyor; “Sam çok havalı bir karakter. Tipik ‘final kızı’ değil. O karanlıktan ve insanları bölen karmaşık bir karakteri oynaktan keyif alıyorum. Bazı insanlar onu gerçekten seviyor. Bazıları da emin değil çünkü dönecek mi bilmiyorlar. Şahsen ben bunlardan çok keyif alıyorum.”
Kendi sorunları peşini bırakmayan Sam, Çığlık 6’da daha karanlık bir alana giriyor. Karakterinin erkek arkadaşı Richie Kirsch (Jack Quaid) ile yaşadığı can alıcı karşılaşması hakkında şunları söylüyor; “Son filmin sonunda Richie’yi bıçakladığında tepkisel olduğu hissediliyor. O bir kendini kaybediş hali, taşıdığı bu öfkenin ve acının hepsini serbest bırakma anı ve o an neredeyse bir beden dışı deneyim gibiydi. Ama bu filmde buna sahip çıkıyor.”
Gillett şunları söylüyor; “Son filmde Melissa kendisi seçilmeden önce tanımlanan bir role giriyordu. Buna girerken o karakteri, Sam’i gerçekten aldı ve onu kendi fikrine göre bir aksiyon yıldızına dönüştürdü.”
Barrera şöyle devam ediyor; “Sam çok iyi yazılmış. Geniş bir geçmiş hikayesi var çünkü 25 yıllık filmlerden alınmış ve hepsinin çıkış noktası da babası. Bu ona büyük bir ağırlık ve taşıyacağı büyük bir yük veriyor. Çoğu final kızı ‘iyi kız’dır. Sam değil, hem de hiç.”
Karakterinin önceki eylemleri ve karmaşık mirası ile dünya Sam’i kahraman olarak görmez. Barrera şunları söylüyor; “Sidney Prescott’a olan şey ona olmaz. Fanlar ve dünya onun masum olduğunu düşünmez. O kurban değil. Her şeyde parmağı vardı. İşkence edilmiş ve internette ve sokakta sürekli taciz edilmiş. Zaten taşıdığı zihinsel sorunlarıyla stresi ve endişe artıyor. Güçlü biri ama herkesin duyguları vardır. Bu film gerçekten sorunla nasıl başa çıktığını, neden kaçtığını ve neye kucak açtığını ele alıyor.”
Tara Carpenter (Jenna Ortega)
Karakterini Sam’in sertliğinin zıtlığı olarak gören Tara da final kızı kalıbına uymadığını söylüyor. “Bu filmde onu daha fazla incelemek gerçekten keyifliydi çünkü farklı özelliklerini ortaya çıkarıyorum. Dişi tarafıyla daha çok temasta olmasını ve biraz daha hassas oluşunu çok sevdim. Onu ağlatmak ve sinir etmek çok kolay. Ayrıca inanılmaz derecede öfkelenmesi de çok kolay. Melissa, sabırlı, güçlü, sert bir kız. Ama aynı zamanda muhteşem çünkü birbirimizin karşısında oynayabiliyoruz.”
Hikaye, Sam ve Tara’nın yaşadıkları korkularla tamamen farklı ve çelişen yollarla başa çıktıklarını ele alıyor. Ortega şunları söylüyor; “Sürekli tartışan ve birbirine gıcık olan sıradan kız kardeşler gibiler. Sam aşırı koruyucu olan ve işini fazla ciddiye alan taraf. Tara, üniversitede okuyan, özgürlük isteyen ve ablasının her hareketini izleyerek etrafında dolaşmasını istemeyen taraf. Daha çok sürtüşme var ve olay örgüsü iniş çıkışlarla daha normal bir kardeş ilişkisi gibi. Tara aynı zamanda inkar ediş, uğraşmak istememek, hayatına devam etmek isteme ve olanları bir daha hiç düşünmek istememe yolunda ilerliyor. Sam, bununla baş etmesini istiyor ki birlikte iyileşebilsinler.”
Tara’nın şartları Çığlık filminden beri başka yönlere geçmiş. Ortega şunları söylüyor; “Son filmde yaralanmıştım ve çoğu zaman hiçbir şey yapamamıştım. Kurtulmam ve mücadeleye devam etmem bile çok etkileyici. Bu filme gelmek çok farklı bir deneyim oldu çünkü artık karakterim gerçekten yürüyebiliyor! Başkalarıyla birlikte sahneleri var. Bir kişilik ve Sam’le, ikizlerle ilişkimi ve yeni insanları ne kadar iyi tanıdığımı geliştirmem gerekiyordu.”
Villella şöyle anlatıyor; “Jenna’nın hem bir odayı komuta etme hem de bu hassasiyetini yayma yeteneğine sahip. O yüzden onunla ilgilenmek istiyorsunuz. Ama ona bulaşmak da istemiyorsunuz. Jenna, bu role biraz daha fazla girebildi. Çığlık 6’da son filmde yaptığından çok daha fazla şey yapması herkesin avantajına oldu. Biz sadece Jenna’yı serbest bırakmak istedik. İşini yapmasına izin verdik.”
Mindy Meeks-Martin (Jasmin Savoy Brown)
Mindy de kurtulanlardan biri ama karakteri neredeyse dışarıdan anlatıcı gibi görev yapıyor, monologlarıyla korku türü hakkında yorumlar yapıyor. Brown şunları söylüyor; “Benim için çok eğitici oldu. Açıkçası Mindy karakterine girene kadar korku filmi kurallarını bilmiyordum. Genel anlamda türe daha çok saygı duymamı sağladı. O sahneleri yapmayı çok sevdim çünkü tiyatroya bir gün ara vermek gibi geldi ve ben gönülden bir tiyatrocuyum. Büyük, ilginç bir monoloğu severim ve bu filmde ve son filmde ben bütün gün onlara performans sergilerken herkes etrafımda toplanıyor ve bu çok eğlenceli.”
Çığlık’ın ilk kuir karakteri olan Mindy New York’ta en muhteşem haline doğru gidiyor ve hayata karşı daha radikal bir yaklaşım sergiliyor. Brown şunları söylüyor; “Mindy hiçbir şeyi umursamıyor o yüzden eğlenceli. Çok akıllı ama her zaman ne hissediyorsa söylüyor ve dalga geçmesiyle biliniyor. Bu filmde bunu farklı düzeylerde görüyoruz ve bu konuda çok heyecanlıyım.
Brown’ı sihirbaz olarak tanımlayan Gillett, oyuncunun yeniden doğan serinin başarısının anahtarı oluğunu söylüyor. “Bu filmlerde başarı büyük ölçüde Mindy’nin beyaz perdeden uzanıp izleyiciye filmdeki karakterlerin filmde olduklarının farkında olduğunu söylemesidir. Adeta filmin aldığı riskleri alması için ortamı hazırlıyor. Jasmin birlikte çalıştığım en açık sözlü insanlardan biri ve bunu yaptığı her şeye taşıyor. Yine de başa çıkmak için mizahı kullanıyor ama bunun biraz zedelendiğini görüyoruz. Bu Amerika’daki beyaz olmayan bir kuir kadın olmanın yansıması olabilir. Benim de Mindy’ninkine benzer bir enerjim var. Sürekli espriler yaparım ama bu aynı zamanda bir savunma mekanizması. Çünkü korku var. Özellikle de ABD’deki şiddet içeren nefret suçların yoğunluğundan dolayı. Film, bundan hiç bahsetmeden ama mizah ve korku lensiyle göstererek çok iyi bir iş çıkarıyor. Çok zekice.”
Chad Meeks-Martin (Mason Gooding)
Gooding, Çekirdek Dörtlü’nün en çok spor düşkünü olan karakterinin Çığlık’ta çok sayıda bıçak yarasından kurtularak yeni filme dönmesine şaşırmış. Şunları söylüyor; “Gruptaki herkesin kurtulması ve fiziksel olarak Woodsboro’nun ötesinde bulunması beni çok mutlu etti. Woodsboro’da bir daha böyle bir şey olursa en azından birbirlerine güvenebilecekler ve destek verebilecekler.”
Bu destek sistemi filmin merkezinde yer alıyor. Oyuncuya göre Chad, ikiz kız kardeşine çok bağlı. Bunu Tara’ya olan büyük sevgisiyle ve Sam’e duyduğu yoğun saygı, hayranlık ve sevgiyle birleştirince onlar nereye giderse onun da gitmesi mantıklı geliyor.”
Yapım ekibi Mason’la seçmeler için Zoom’da buluştuklarında 2002’nin Çığlık filminde Chad’i canlandırması ve ilk filmden kurtulması gerektiğine hemen kara vermişler. Gillett şunları söylüyor; “Onunla tanıştığımız saniyede ‘Bu adamı yakınlarda tutmak gerek.’ Dedik. Mason süreci çok güzel bir hale getiriyor. Sürece kattığı destek ve enerji olağanüstü.”
Tanıdık Yüzler
Kirby Reed (Hayden Panettiere)
Çığlık 4’ten dönen Pannettiere’in karakteri Kirby Reed artık Hayalet Maskeli cinayetlerini soruşturan bir FBI ajanıdır. Panettiere , 12 yıl önceden Kirby’nin fanlarının bu daha yaşlı ve daha sert versiyonla yeniden bağ kurmaktan keyif alacaklarını söylüyor. 33 yaşına girmek üzereyim ve o kadar zaman geçmiş gibi hissetmiyorum. O yüzden çok daha kolay oldu.
Oyuncu şunları ekliyor; “Mizah anlayışını ve canlandırmayı çok sevdiğim o keskin yanını korumasını istedim. Çocuksu yanını da öyle çünkü bir kişi büyüyüp bir silaha sahip olsa bile yetişkin olarak yerini hak ettiğini düşündüğü anlamına gelmeyebilir.”
Villella, Çığlık filminde Kirby’nin kurtulduğuna işaret eden bir sürpriz yumurta olduğunu ve bunun da gelecek hikayede dönüşü için açık bir nokta bıraktığını belirtiyor. Villella şunları söylüyor; “Onu Çığlık hikayesine kollarımızı açarak tekrar karşılamak istedik ve 12 yıl sonra hayat sizi çok değiştiriyor. O yüzden Kriby’nin kurtulanlardan biri olması, güç kaynağı ve yetkili olması bunu yapmanın çok ilginç bir yoluydu.
Gale Weathers (Courteney Cox)
Yeni bir hayalet Maskeli kargaşası turu için geri dönenlerden biri de serinin altı filminde de rol alan Cox’un canlandırdığı muhabirlikten yazarlığa geçen Gale Weathers. Artık New York’ta yaşayan gale, bir sabah programı sunuyordur ve 2022 Woodsboro cinayetleri hakkında yetkisi olmayan bir kitap yazmıştır. Bu da son filmdeki travmatik olayların birleştirdiği Çekirdek Dörtlü ile arasının açılmasına neden olmuştur. Hayalet Maskeli şehrin sokaklarda dehşet saçmaya başlayınca Gale “olay yeri” muhabirlik görevine geri döner ve katilin peşine düşmekten kendini alıkoyamaz.
Cox şunları söylüyor, “Başından bugüne çok gelişti. Gale çok agresifti ve sadece kendini düşünürdü. Sonra Çığlık 3 civarlarında daha yumuşak bir yanı olduğunu görüyorsunuz. Bu filmde ise bence sertliğinin bir kısmı geri gelmiş. Eğlenceli çünkü amansız. Duracağını söylese bile durmayacak.”
Cox, karakterini çok iyi biliyor, diyor yapımcı Sherak. “Courtney çok dikkat çekici. Geliyor, çalışmasını yapıyor ve inanılmaz derecede kendini adıyor. Bu seride yıllarca yer aldıktan sonra tekrar geri gelmesi gerçekten Çığlık mirası hakkında çok güzel bir atmosfer yaratıyor. Karakteri avucunun için gibi biliyor ve canlandırırken de çok başarılı. Eğlenceli. İnanılmaz yetenekli. Yeni kadronun onu hepsi çok seviyor ve bizi ve yeni kadroyu inanılmaz bir şekilde kabul etti.”
Yeni Kan
Şehir ortamı karakterlere arkadaş gruplarını genişletip çeşitlendirmek için bir fırsat veriyor ama her Çığlık filminde olduğu gibi oyuncu kadrosuna yeni gelenlerin olması yeni şüpheliler listesine de ekler olması anlamına gelir. Sam, Tara, Mindy ve Chad, büyük şehre yerleşirken oda arkadaşlar, komşular, sınıf arkadaşları ve sevgililer olarak hayatlarına birkaç kişi girmiş.
Ethan Landry, Chad’in bilgisayar kurdu oda arkadaşı. Çekirdek Dörtlü’den biriyle bağ kuran Ethan sonunda Hayalet Maskeli’nin hedeflerinden bir olabileceğini fark eder. Ethan bir noktada “Bakir mi öleceğim?” sorusunu sorar.
Kendisine “serinin büyük bir fanı” diyen Jack Champion, Çığlık evrenine girme fırsatına atlamış. Gişe rekortmeni Avatar Suyun Yolu’ndan gelen oyuncu Çığlık 6’daki deneyimini ‘şu ana kadar sette en çok eğlendiğim film oldu. Üzgünüm James Cameron.” Diyor.
Sam ve Tara’nın seks pozitif oda arkadaşı Quinn Bailey’yi canlandıran Liana Liberato, filme tam olarak karakteriyle tanımlayamadığı için çekildiğini söylüyor. “Benim için bir meydan okuma olduğunu düşündüm. Çok komik olduğunu düşündüm ve hayata bakışı ve yaklaşımı benden farklıydı. O yüzden ben de ‘Bunu anlamaya çalışmak heyecanlı ve eğlenceli görünüyor.’ Diye düşündüm.”
Liberato ayrıca hikayenin aile bağlılığı ve güç temalarına da hayran olmuş. “Tara ve Sam’in yaşadığı zorluklar neredeyse insan üstü bir direnç, kendini adama ve birbirlerini sevmelerini gerektiriyor. Bence bu sadece izleyicilerimizin Sam ve Tara’nın ilişkisine daha çok ilgi göstermelerini sağlayacak.”
Dedektif Wayne Bailey, büyük şehirde Hayalet Maskeli cinayetlerini çözmeye yardım eden ve kızı Quinn’i ne pahasına olursa olsun korumaya çalışan bir küçük kasaba polisi. Serinin cesur Polis Memuru Dewey Riley’nin gidişiyle Dermot Mulroney, karakterinin olayı çözmeye yardım eden serinin haddini aşan polisinin yerine geçtiğini söylüyor.
Mulrone, Çığlık evrenine katılarak aynı zamanda geel görüşün de bir parçası olduğunun çok net farkındaymış. “Çığlık, kültürümüzü değiştirdi ve bunu sinema salonunda filmi izlerken biliyordum. Korku filmleri hakkında belli bazı beklentiler vardı ve sonra bir şekilde patladı çünkü şu anda filmi yaparken filmi yapmaktan bahsettikleri meta dediğimiz ilk komedilerden birini izliyorduk. Kurgu yapmak hakkında bir kurgu filmiydi ve 25 yıl boyunca kendi içini döküyor! Olağanüstü.”
Şunları ekliyor; “Çığlık serisinin sevdiğimiz yanlarından biri de çok komik olması. Bu senaryoyu okurken çok şaşırmıştım. Komik kısmını ve korkuyu nasıl komediye çevirdiklerini hatırlıyordum ve ne kadar kanlı ve cinayet dolu olduğuna biraz şaşırmıştım.
Kastta son olarak Sam’in terapisti Dr. Christopher Stone rolündeki Henry Czerny, Mindy’nin kız arkadaşı Anika Kayoko rolündeki Devyn Nekoda, Tara’nın sınıf arkadaşı Jason Carvey rolündeki Tony Revolori, Sam’in Hoş Çocuk komşusu ve yeni gönül ilişkisi Danny Brackett rolündeki Josh Segarra ve Blackmore Üniversitesi profesörü Laura Crane rolündeki Samara Weaving yer alıyor.
Bu Hayalet Maskeli Farklı
New york gibi bir şehirde hayatta kalmak için Hayalet Maskeli’nin bile daha çok çabalaması gerekmiş. Serideki bazı en acımasız cinayetlerle ve en yüksek ceset sayısıyla Çığlık 6’nın maskeli katili diğer Hayalet Maskelilere hiç benzemiyordu. Katilin görünümünü biraz daha ürpertici yapmak için daha farklı, eski, lekeli, çatlamış maske bile kullanıyor.
Ortega şunları söylüyor; “Hayalet Maskeli bu sefer çok saldırgan, çok agresif ve şehrin hızına ayak uyduruyor.”
Çığlık serisinin DNA’sına sadık kalan ikonik katil, herhangi biri olabilir ve yine de motivasyonla ve bir amaçla avlanır. Ama bir şekilde daha önce görmediğimiz bir şekilde amansız. Sherak şunları söylüyor; “Bu Hayalet Maskeli’nin diğer Hayalet Maskelilerin yapmak istemediği şeyler yapacağına inanıyorsunuz. Eğlenceli yanı da bu. Bu Hayalet Maskeli’yi farklı bir ortama koyduk ve hedeflerine ulaşmak için elindeki her şeyi kullanıyor.”
Üst düzeye taşınan Hayalet Maskeli’yle üst düzey cinayetler geliyor. Bettinelli-Olpin şunları söylüyor; “Bu filmde yapmak istediğimiz şeylerden biri de bütün cinayetlerin beklenmedik şekillerde ve giderek setlerde yapamayacağımız kadar zorlaşan durumlarda işlenmesi.”
Gillett market ve merdiven sahneleriyle ilgili şunları ekliyor; “Oynadığınız bir absürtlük düzeyi var. Bu sahnelerin hepsinde bir noktaya ulaşıyorlar ve sonra ses yükselmeye devam ediyor. Tıpkı apartman baskını gibi. Bu belki de Çığlık setinin tipik bir versiyonu olarak başlıyor. Ama sonra daha önce görmediğimiz bir düzeye geçiyor. Bu bize hep ödev gibi geldi. Bilindik gibi başlayan ve sonra raydan çıkan bir şeyi nasıl yaparsın?”
Çığlık 6 serinin önceki filmlerine serinin tüm filmlerinde en yüksek ceset sayısıyla öncekilere göre daha kanlıysa bu bir tesadüf değil, diyor Gillett. Makyaj ve efektler ekibiyle yapımın başında bu konuda yaptığı bir konuşmayı hatırlıyor. “Bizimle oturdular ve ‘Kanlı sahneler konusunda en yükseği 10 olmak üzere birle 10 arasında değerlendirelim. Bize nerede olmak istediğinizi söyleyin.’ dediler. Bence filin tamamında sekiz, dokuz ve on düzeyindeydik.”
Ortega şunları söylüyor; “Her filmde Hayalet Maskeli daha şiddetleniyor. Her sahneyi çektiğimizde ‘Daha fazla kan olabilir mi?’ ya da ‘Bu kadar mı? Bu kadar mı yapıyoruz?’ diyorum. Yönetmenler teri sever. Şarap severler. Olabildiğince en uç noktaya kadar zorlamayı ve beyaz perdede gerçekten belli olmasını çok seviyoruz.”
Ölüm ve Şehir
Çığlık 6 New York’ta geçiyor ama Montreal’de lokasyonlarda stüdyolarda çekilmiş. Mekan olarak küçük bir kasabadan büyük bir metropole geçmek demek serinin önceki filmlerindeki görünümün ve duygunun değişmesi anlamına gelmiş. Bunun büyük bir bölümü de tehlikenin her yerden çıkabileceği telaşlı bir yeri anlatmayı içermiş. Bettinelli-Olpin şunları söylüyor; “Bu, hayatlarını milyonlarca insanın yaşadığı bir şehirde yaşayan insanlar hakkında. Bu enerji bunu etkiliyor. Özellikle Woodsboro gibi küçük, uyuyan bir banliyönün tam zıttı. O yüzden bence senaryoyu okuduğumuzda aldığımız enerji ve bu filme koymak istediğimiz enerji, New York’tan aldığınız enerji ve hepsinin bir araya gelerek tek bir heyecanlı hikaye oluşturması aslında heyecandı.”
Yapımcı Ron Lynch, yönetmenlerin dijital sihirbazlığı olabildiğince reddetme niyetinde olduğunu söylüyor. “Matt ve Tyler’ın istediği gibi olsaydı hiç yeşil ekran görmeyeceklerdi. Örneğin merdiven sahnesinde dublörleri ve oyuncuların güvenliği için yapmak zorunda kaldığımız kabloların çıkarılması dışında hiç görsel efekt yok. Hepsi gerçek. Bunu seviyorlar.”
Bettinelli-Olpin şunu söylüyor; “Uygulamalı efektler ve VFX arasında gerçekten hoş bir geçiş var. Aksiyonun mümkün olduğunca uygulamalı olmasını istiyorsunuz çünkü böylece oyuncularınız etkileşime girebiliyor. Gerçekçi oluyor. Sonra özellikle bu filmde New York’u Montreal’de çekiyorduk. Bence son derece değerli olan ama sizin fark edeceğinizi sanmadığım çok fazla ince iyileştirmeler var. VFX, uygulamalı efektler dahil her departman gerçekten beklentilerimizin ötesine geçti.”
Meta Dehşeti Yaratmak
Yapım tasarımcı Michèle Laliberté, Çığlık 6’yı rüya proje olarak tanımlıyor ve önceki filmleri yad etmek için tasarım öğeleri kullanmaktan ve sürpriz yumurtalardan çok keyif aldığını söylüyor. “Çok eğlenceli bir işe dönüştü. Öğrenci Birliği evindeki kupalara Stu ve Billy’nin ilk Çığlık filminde kullandığı renkler ekledik. Bütün filmleri bizim dünyamızda birbirine bağlamak için bir sürü küçük detay eklemeye çalışmak keyifliydi.”
Kostüm tasarımcı Avery Plewes de filmin görsel sürpriz yumurtalarının çoğunu saklamak konusunda önemli bir rol oynamış. “Çığlık serisinin sevdiğim yanı çok kendine işaret etmesidir. Önceki filmlere çok fazla gönderme yaptık ve fanlar bulduğunda eğlenecek.”
Plewes ayrıca hayalet Maskeli hayranlarını en üst meta düzeye taşımada da büyük rol oynamış. Son hesaplaşmanın geçtiği sinema salonunu serideki tüm gerçek ve kurgusal Hayalet Maskeli’nin tapınağı olan gizli bir Hayalet Maskeli müzesine dönüştürülüş. Barrera şunları söylüyor; “Olağanüstü. Filmlerin fanları olarak bizim için de içeri girip serideki ikonik anlarda yer alan objeleri ve hazineleri görmek inanılmaz ve tuhaftı. Sahnede dokuz Hayalet Maskeli mankenini görmek ise en ürpertici olanıydı. Çok kültsel.”
Görüntü yönetmeni Brett Jutkiewicz, yapımcıların müzeden bir intikam yeri olarak bahsettiklerini söylüyor. “Tüm farklı Çığlık filmlerinden ve Bıçak filmlerinden nesneler var. Mekanı tanıtmak, göstermek ve bu karakterlerin ürpertici ve aynı zamanda güzel bir mekana girdiklerini göstermek için tarama hareketlerini kullandık.”
Brown’a göre görev başarıyla tamamlanmış. “Oraya girmek ürkütücüydü. Duygusallaştım. Courtney’yi de orada Gale rolünde Dewey’nin eşyalarına bakarken görünce o mirası, bu filmlerin etkisini ve bugüne kadar birçok insan için ne kadar önemli olduklarını hissettim. Set tasarımı ve aksesuar departmanı müthiş bir iş çıkarmış.”
Ortage şunları ekliyor; “Metro da çok iyiydi ama sinema salonu serinin fanı olarak en iyisiydi. Son filmde en iyi arkadaşımı oynayan Sam ve Mikey Madison’ın fotoğraflarını görmek dokunaklıydı. Tüylerimiz ürperdi. Seriye saygı duyan herkes o sete hayran kalacak. Orada bir hafta kadar çekim yaptım ve sürekli yeni bir şey, bir başka sürpriz yumurta veya bir karaktere ya da bir cinayete ithaf buluyordum. Gerçekten muhteşem.”
Laliberté, detaylı tapınağı yapmanın seri için son derece ödüllendirici bulduğunu söylüyor. “Tasarım anlamında yaşadığım en eğlenceli deneyimdi. Yönetmenler de yaratıcılık anlamında çok açıklardı. Onlar da serini fanları. O yüzden bir tişört bile çok fazla heyecan yaratıyordu!”
Öldürmek için Giyinmek
Plewes, projeye ilk katıldığında ateşli bir hayran kitlesi olan sevilen seri için kostümler tasarlama konusunda son derece endişeliymiş. “Birçok kişi için ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Orijinal filmlerdeki birçok kostümü yeniden yapmamız gerekti. İki asistan tasarımcım ve ben her filmi ayrı ayrı taradık çünkü herkes farklı bir şeyi fark ediyor.”
Araştırmamızda kostümlerin her zaman biraz farklı olduğunu fark ettik. Kumaşın ya da hatta öndeki açıklığın bile. Böyle bir serinin en güzel yanı hayran kitlesinin çok adanmış olması. Çünkü detayları onlardan öğrenebildim. Kendi çalışmalarımın doğruluğunu kontrol etmek için onların araştırmalarını kullandım çünkü her şeyi çok detaylı inceliyorlar.”
Şöyle devam ediyor; “Hayalet Maskeli’yi tasarlamak şaşırtıcı bir şekilde zor oldu çünkü sadece siyah bir pelerin diye düşünüyorsunuz. Ama kamerada ürpertici bir boşluk yaratmak çok önemliydi. Orijinal filmde çok zekice olan ve diğer filmlerde de devam eden bir şey de pelerinde parıltı olması. Kamerada doku ve boyut yaratmak için kullanılmış. Çünkü genelde filmde siyah gördüğünüzde siyah bir delik oluşturur. Çoğu kişi bunu fark etmez ama elbette fanlar biliyordu.”
Plewes, fanlara gönderme olarak da pelerin tasarımına küçük bir meta detay eklemi. İki tarafında da üç püskül eklemiş. “Altıncı film için altı tane. Sonra arkasına da farklı bir parıltı taşıyan ikinci katmanı ekledik. Böylece daha fazla alan kaplıyor. İki tarafta da altı zincir var.”
Plewes ayrıca Hayalet Maskeli maskesini de modifiye etmek zorunda kalmış. Hem korkutucu hem de eğlenceli bulduğu bir süreç olmuş. Maskelerin 1996 civarından kalma olmalarına rağmen eski görünmeleri gerekiyormuş. “Yapımcılar maskenin çatlamış olmasını ama yine de en çok tanınan, klasik Hayalet Maskeli maskesinin görüntüsünü korumasını istemişler.”
Şöyle devam ediyor; “Parlak yüzeyin soyulduğu kırık oyuncak bebek, porselen bebek kafalarına bakmaya başladım. Yapmamız gereken birkaç maske vardı. Üzerlerinde görmek istediğimiz küçük detayları belirledik ve oradan çalışmaya başladık. En çok takılan çatlamış maske en ürkütücü ve en fazla boyutu ve dokusu olan maske. Açık ve koyu vurgular ekledik.”
Hayalet Maskeli ilk olarak Fun World Div., Easter Unlimited Inc. Tarafından tasarlanan isimsiz, seri üretim maske olarak çıkmış. Yıllar içinde Fun World ikonik maskenin farklı versiyonlarını yapmış ve eskitilmiş Hayalet Maskeli Zombi Maskesi de dahil olmak üzere global olarak korunmaya alınmış. Plewes şunları söylüyor; “Çığlık 6’da kullandığımız versiyonda Fun World’ün eski Hayalet Maskeli maskesi çalışması üzerine çatlaklar, renk solmaları eklemek istedik.”
Çığlık 6’daki aksiyon daha çok Cadılar Bayramı civarında yaşandığı için Plewes’un metro sahnesi için ekstra korkunç kostümlerle ve korku öğeleriyle oynaması gerekmiş. Sahnede en çok zorlandığı hiçbir şeyin fazla iyi görünmemesini sağlamak olmuş. “Gerçekten geçmişe götürdük. Bazı yönlerden ürkütücü olmasına da katkıda bulundu. Geçmişten ve günümüzden meslektaşlarımın yaptığı kostümlere bakmak ve yeniden yaratmak keyifliydi. Onlara ve yaptıkları işlere saygılarımızı sunmak benim için çok özeldi.”
Plewes, film hazırlıkları başlar başlamaz metro sahnesini inşa etmeye başlamış. “Metro, benim için kostümler açısından zirve noktası. Metronun dışındaki figüranlarında da süper gerçekçi olmasını istedim. Sonra metroya girdiğinizde başka bir dünyadaymış gibi hissetmenizi istedim. Gerçekten tam da New York gibi ve etkileyici. Cadılar Bayramı’nı çok severim o yüzden departmanımdaki herkesi biraz çıldırttım.
Ana karakterlerin çoğu gardıroplarıyla da önceki filmlere gönderme yapıyor. Plewes şunları söylüyor; “Önceki filmi Emily Gunshor yapmıştı. Ben de onun yarattığı bütünlüğü korumak istedim. Sam çok pratik ama biraz daha modern görünmesini istedik çünkü büyük şehirde. O yüzden biraz daha ısmarlama kıyafetler kullandık. Tara son filmde çok fazla pembe giymişti o yüzden bu filmde bunu kahraman ceketiyle devam ettirdik. Carpenter kardeşlerin çok gerçekçi olmasını istedim.”
Çekirdek Dörtlü’nün diğer üyeleri üzerinde de çok düşünülmüş. Plewes şunları söylüyor; “Chad yine sporcu. O yüzden Blackmore Üniversitesi için birçok ürün tasarladık. Son filmde bir Woodsboro ceketi vardı. Bu filmde onu bir kere giyiyor. Sonra onu Blackmore Üniversitesi kapüşonlu sweatshirtüy ile görüyoruz. Chad üniversitedeki arkadaşlarıyla bir üst seviyeye geçmeye çalışan küçük kasabalı bir çocuk.”
Öte yandan Mindy, büyük şehirde tamamen açılıyor ve kendini buluyor. Plewes şöyle anlatıyor; “Mindy’nin Sosyal Bilimler okuduğunu ve son filmde kostümleriyle aktivist bir alt vurgusu olduğunu konuştuk.” Mindy’nin tişörtlerinden biri 1970 İkinci Kongre’deki Gey Özgürlük Cephesi ve Ulusal Kadın Organizasyonu üyeleri tarafından Kadınları Birleştirme adına yapılan bir oturma eylemine gönderme yapıyor. “’70’lerde feminist harekete dahil edilmeyen bir grup lezbiyen kadının giydiği bir tişörtün yeniden yapımıydı. Tüm tişörtlerini elde boyamışlar ve üzerlerine “lavanta tehdidi yazmışlar. Sonra önem verdiği her şeyin bir haritası niteliğini taşıyan bir sweatshirtü var. Bazı alaycı anlar var çünkü Mindy’nin en iyi yönlerinden biri de en yüksek farkındalığı olan kişi ama aynı zamanda mizah da katıyor.”
Plewes’e göre miras karakterlerin kostümleri başka bir yaklaşım gerektirmiş. “Courteney, Gale’i herkesten daha iyi tanıyor. O yüzden onunla çok güzel sohbetlerim oldu. Gale’in kıyafetleri vana Isaac Mizrahi’yi veya Versace’yi hatırlattı. O yüzden New York’ta geçtiğini öğrendiğimde onun için New York’lu bir tasarımcı kullanmanın keyifli olacağını düşündüm. Christopher John Rogers’ın tam Gale’e göre olan çok canlı renkleri var. Ben de çok severim. Doğrudan onlara eposta gönderdim ve onun için özel bir kıyafet hazırladılar. Daha önce hiç giymediği bir mavi renkte. Çok çarpıcı ve parlak. İkonik olmasını ve mirasının hakkını vermek istedim.”
PLewes şunları ekliyor; “Kirby rolündeki Hayden, Çığlık 4’te çok gergindi. O yüzden aynı kişinin giyeceği ama daha güncellenmiş unsurlar eklemek istedik. Onca yıldan sonra tekrar karakteri gibi hissettirmesi için uzun sohbetler yaptık. Ayrıca onu tamamen siyah giydirdik. İlk sahnede tamamen siyahlar içinde geliyor ve siyah pantolon ve siyah botlarla devam ediyor.”
Son Damla
İzleyiciler katilin kim olduğunu son açıklamaya kadar tahmin etmeye çalışıyor. Ama oyuncular hiçbir ipucu vermiyor. Liberato şöyle söylüyor; “Katilin kim olduğunu sana söylersem seni öldürmek zorunda kalırdım! Çok zor çünkü gerçekten herkes olabilir. Artık New York’a taşındığımı ve dünyayı çok genişlettiğimiz için seçenekler sınırsız. Çok fazla farklı şüpheli var ve fanların Hayalet Maskeli’nin kim olduğu hakkında gündemlerine göre farklı teorileri olacak.”
Gillett, ekip bulmacayı inşa ederken fanların katilin kim olduğunu bulmaya çalışırken çok eğleneceklerini düşünüyor. Şunları söylüyor; “Hayalet Maskeli’nin kim olduğu konusunda bir sürpriz yapmak için başka bir yol bulmamız gerektiğini ve Hayalet Maskeli’nin nasıl olduğunu bildiğimiz için bu karışımda gerçekten eğlenceli bir malzemeydi.”
Çığlık 6 sonunda kana bulanmış tek bir paketin içindeki kötü karakterlerin, komedinin, korkunun, gizemin ve meta film yapımının yer aldığı bir film. Bir Çığlık fanı daha ne isteyebilir ki?
Hiçbir şey diyor, Cox. “Bu korku akını, bir tür dopamin gibi bir şeyi salıyordur çünkü insanlar buna bağımlı. Çığlık atmayı seviyorsun, gülmeyi seviyorsun, ağlamayı seviyorsun ve bence bu yükseltilmiş duygular size heyecan verecek. Çığlık izleyicileri sevdiğiniz karakterler olmasını, komik olmasını ve diğer korku filmleriyle dalga geçmesini seviyor. Ve daha kanlı, daha şiddetli ve daha iyi olmasını.”
İster 25 yıllık fan olsun ister serinin acemisi olsun yönetmenler yeni film, herkes için bir şey taşıyor.
Gillett şunları söylüyor; “Kendimizi korkutmaya çalışıyoruz. Çekimden çıkıyorsunuz, post prodüksiyona giriyorsunuz ve filmi yüzlerce kez izliyorsunuz. Sadece izleyici için en korkunç, en iyi şeylerin olmasını sağlamak istiyoruz. Bu da herkesin işini yaptığını ve aynı zamanda gerçek bir deneyim olması için her konuda ne kadar çok harcadığımız zamanı gösteriyor.”
“Ve Hayalet Maskeli bu filmde gerçekten korkunç. Bu Hayalet Maskeli başka bir şey!” diyerek sözünü tamamlıyor.